|
|
|
|
|
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ |
|
|
|
|
|
|
|
ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ της Σχολικής Μονάδας
|
|
|
|
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ21+: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ ΣΧΕΔΙΟΥ ΔΡΑΣΗΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ
|
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ- 7Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΥΡΓΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ: 2021-2022 |
Σχολική μονάδα |
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ |
Αριθμός τμημάτων |
12 |
Αριθμός μαθητών/μαθητριών σχολικής μονάδας |
278 |
Αριθμός εκπαιδευτικών σχολικής μονάδας |
30 |
Αριθμός εκπαιδευτικών που συμμετέχουν στα Εργαστήρια δεξιοτήτων |
15 |
Ζω καλύτερα – Ευ Ζην |
Φροντίζω το Περιβάλλον |
Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ-Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη |
Δημιουργώ και Καινοτομώ–Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία |
|
|
|
|
1. ΥΓΕΙΑ: Διατροφή - Αυτομέριμνα, Οδική Ασφάλεια |
1. Οικολογία - Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά |
1. Ανθρώπινα δικαιώματα |
1. STEM/ Εκπαιδευτική Ρομποτική |
2. Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία - Πρόληψη |
2. Κλιματική αλλαγή - Φυσικές Καταστροφές, Πολιτική προστασία |
2. Εθελοντισμός διαμεσολάβηση |
2. Επιχειρηματικότητα- Αγωγή Σταδιοδρομίας- Γνωριμία με επαγγέλματα |
3. Γνωρίζω το σώμα μου - Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση |
3. Παγκόσμια και τοπική Πολιτιστική κληρονομιά |
3. Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, διαφορετικότητα |
|
Βασικός προσανατολισμός του ετήσιου Σχεδίου Δράσης (Πλεονεκτήματα-μειονεκτήματαα) |
Τοόραμάμας |
Η δημιουργία ενός σχολείου χωρίς αποκλεισμούς, που θα ενθαρρύνει την αποδοχή της διαφορετικότητας και θα καλλιεργεί στους μαθητές δεξιότητες όπως η κριτική σκέψη και η ενσυναίσθηση. |
Στόχοι της σχολικής μονάδας σε σχέση με τις τοπικές και Ενδοσχολικές ανάγκες |
Οι δεξιότητεςπουπρόκειταινακαλλιεργηθούν είναι: - Επικοινωνία, Συνεργασία, Δημιουργικότητα (Δεξιότητες Μάθησης) - Προσαρμοστικότητα, Υπευθυνότητα, Πρωτοβουλία, Οργανωτική ικανότητα (Δεξιότητες Ζωής) - Επίλυση προβλημάτων (Δεξιότητες του νου) Οι στόχοι της σχολικής μονάδας είναι: Η καλλιέργεια ενός σχολικού κλίματος με κύρια χαρακτηριστικά την συνεργασία, την αλληλεγγύη, και την αποδοχή της προσωπικότητας του άλλου. |
Ο ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΑΝΑ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ |
|
|
Περιγράφουμεαδρά τις αποφάσειςτουσυλλόγουδιδασκόντων(ΜΟΝΟ ΤΗΝ ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΤΙΤΛΟΥΣ) |
ως προς τη Θεματική Ενότητα Ζω καλύτερα- Ευ ζην |
ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ: Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία - Πρόληψη ΤΙΤΛΟΣ: «Το σχολείο μια αγκαλιά για όλα τα παιδιά». |
ως προς τη Θεματική Ενότητα Φροντίζω το Περιβάλλον |
ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ: Φυσικές καταστροφές - Πολιτική προστασία ΤΙΤΛΟΣ: «Ζώα προς εξαφάνιση εκπέμπουν sos». |
ως προς τηΘεματική Ενότητα Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη |
ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ: Εθελοντισμός-Διαμεσολάβηση ΤΙΤΛΟΣ «Και τα παιδιά έχουν δικαιώματα…» |
ως προς τηΘεματική Ενότητα Δημιουργώ και Καινοτομώ- Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία |
ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ: Επιχειρηματικότητα –Αγωγή Σταδιοδρομίας – Γνωριμία με επαγγέλματα ΤΙΤΛΟΣ: «Τι να γίνω άραγε όταν μεγαλώσω;». |
Αναμενόμενο όφελος ως προς το σχολικό κλίμα |
Ευχάριστο σχολικό κλίμα τόσο για τους εκπαιδευτικούς, όσο και για τα παιδιά καθώς υπάρχει ενασχόληση με ενδιαφέροντα και επίκαιρα ζητήματα μέσα σε συνεργατικά πλαίσια και με ποικίλα μέσα. |
Ειδικότερα οφέλη |
Να νιώσουν τα παιδιά ότι το σχολείο είναι πράγματι μια αγκαλιά για τους μαθητές. Όπως η οικογένεια αγκαλιάζει και προστατεύει τα παιδιά της, το ίδιο κάνει και το σχολείο. Έτσι οι μαθητές μέσα από ένα ασφαλές και οικείο περιβάλλον θα αναπτύξουν την προσωπικότητά τους, θα νιώσουν αυτοπεποίθηση και κατ΄ επέκταση θα βελτιώσουν τις μαθησιακές τους επιδόσεις. |
Αναμενόμενο αντίκτυπο για την ανάπτυξη της σχολικής κοινότητας |
Με τη συμμετοχή των μαθητών/τριων όλων των τάξεων στα προγράμματα δεξιοτήτων, θα δοθεί η ευκαιρία για παρουσίαση των εργασιών σε όλη τη σχολική κοινότητα. Έτσι, θα υπάρξει ενημέρωση των παιδιών για ποικίλα θέματα από τους συμμαθητές του. |
Αντίκτυπο στην τοπική κοινότητα |
Η συμμετοχή των γονέων και η πρόσκληση διαφόρων επαγγελματιών στο σχολείο, θα δημιουργήσει πρόσφορο έδαφος για ανατροφοδότηση και αμφίδρομη μάθηση. |
Προσαρμογέςγια τη συμμετοχή και την ένταξη όλων των μαθητών |
Διαμόρφωση της τάξης, ώστε να μπορούν να συμμετέχουν όλοι οι μαθητές όπως π.χ. δημιουργία ομάδων στα πλαίσια των μέτρων πρόληψης, οπτικό υλικό κρεμασμένο σε ορατά σημεία για διευκόλυνση και καθοδήγηση μαθητών ακόμα και παιχνίδια ρόλων, ώστε να έχουν την ευκαιρία να συμμετέχουν όλοι. |
Φορείςκαι άλλες συνεργασίεςπουθαεμπλουτίσουν το σχέδιο δράσης |
ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΥΜΠΛΗΡΩΘΕΙ Συνεργασία με εκπαιδευτικούς που κάνουν διάφορες ειδικότητες μέσα στην τάξη. Συγκεκριμένα με τη δασκάλα της θεατρικής αγωγής, των εικαστικών και το δάσκαλο της μουσικής για τραγούδια. Επιπλέον, προγραμματισμός επισκέψεων προς και από το σχολείο στα πλαίσια του προγράμματος «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» . |
Τελικάπροϊόντα(ενδεικτικά) των εργαστηρίων πουυλοποιήθηκαν |
|
Εκπαιδευτικό υλικό και εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν εκτός της Πλατφόρμας των Εργαστήρια Δεξιοτήτων του ΙΕΠ. |
ΑΝΑΣΤΟΧΑΣΜΟΣ - ΤΕΛΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ |
||||
1. Τελική αξιολόγηση της υλοποίησης των τεσσάρων Θεματικών Ενοτήτων Κείμενο 100 λέξεων (με βάση την αξιολόγηση και τον αναστοχασμό)στην μορφή λίστας για κάθε Θεματική Ενότητα |
||||
Ζω καλύτερα- Ευ ζην |
Φροντίζω το Περιβάλλον |
Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη |
Δημιουργώ και Καινοτομώ- Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία |
|
1. ΥΓΕΙΑ: Διατροφή - Αυτομέριμνα, Οδική Ασφάλεια |
1. Οικολογία - Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά |
1. Ανθρώπινα δικαιώματα |
1. STEM/ Εκπαιδευτική Ρομποτική |
|
2. Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία - Πρόληψη |
2. Κλιματική αλλαγή - Φυσικές Καταστροφές, Πολιτική προστασία |
2. Εθελοντισμός διαμεσολάβηση |
2. Επιχειρηματικότητα- Αγωγή Σταδιοδρομίας- Γνωριμία με επαγγέλματα |
|
3. Γνωρίζω το σώμα μου - Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση |
3. Παγκόσμια και τοπική Πολιτιστική κληρονομιά |
3. Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, διαφορετικότητα |
||
2. Οφέλη συνολικά από την υλοποίηση του Σχεδίου Δράσης (σε συνάφεια με την αρχική ανάλυση αναγκών) |
||||
ως προς το σχολικό κλίμα γενικά |
||||
ως προς τη ανάπτυξη της σχολικής κοινότητας (μαθητές, εκπαιδευτικοί, γονείς) |
||||
ως προς την τοπική κοινότητα |
||||
3. Δυσκολίες – Εμπόδια κατά την υλοποίηση της εφαρμογής του προγράμματος |
||||
Δυσκολίες και εμπόδια, σύντομη περιγραφή (ξεπεράστηκαν / ήταν ανυπέρβλητα) |
||||
Προτάσεις |
||||
Στη μορφή λίστας (150 λέξεις)
|