Τελικός εσωτερικός κανονισμός

Δημοσιεύτηκε στις Σάββατο, 04 Δεκεμβρίου 2021 19:26
Εμφανίσεις: 205

2020-2021

Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας

7ου Δημοτικού Σχολείου Πύργου

 

 

ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

12/θέσιο 7 ο Δημοτικό Σχολείο Πύργου

Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης Ν. Ηλείας

 

Χωρίς τίτλο

 

Κωδικός Σχολείου (ΥΠAIΘ)

 

9150266

     

 

ΣΤΟΙΧΕΙΑ

Έδρα του Σχολείου

Πύργος Ηλείας Ολυμπίων 2       27132

 

Τηλέφωνο

2621033243

 

Fax

2621033243

 

e-mail

mail@7dim- pyrgou.ilei.sch.gr

 

Ιστοσελίδα

 

http://7dim-pyrgou.ilei.sch.gr/

 

Διευθυντής Σχολικής Μονάδας

Μικέλης Δημήτριος

 

Υποδιευθυντές Α & Β

α) Λαμπρόπουλος Σπυρίδων β) Μπούκη Νίκη

Πρόεδρος Συλλόγου Γονέων/Κηδεμόνων

Πισιμίσης Γεώργιος

Εκπρόσωπος Δήμου Πύργου

Αχτύπης Μαρίνης

 

Περιεχόμενα

 

1.  Εισαγωγή

  1. 1 Ταυτότητα και όραμα του σχολείου μας
  1. 2 Σύνταξη, έγκριση και τήρηση του Κανονισμού
  1. 3 Βασικές αρχές και στόχοι του εσωτερικού κανονισμού λειτουργίας

2. Λειτουργία του σχολείου

2.1 Διδακτικό ωράριο

2.2 Προσέλευση και αποχώρηση μαθητών/μαθητριών

2.3 Προσέλευση και αποχώρηση μαθητών/μαθητριών

3. Σχολική και κοινωνική ζωή

3.1 Φοίτηση

3.1.1  Παρακολούθηση φοίτησης μαθητών

3.1.2. Συμμετοχή στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής

3.1.3  Απαλλαγή από το μάθημα της Φυσικής Αγωγής

3.1.4  Προσευχή

3.1.5  Απαλλαγή από το μάθημα των Θρησκευτικών

3.1.6  Υπεύθυνες Δηλώσεις Συγκατάθεσης/Συμμετοχή

3.1.7  Επισκέψεις εκτός σχολείου

3.1.8  Επισκέψεις και ταξίδια

3.1.9  Επισκέψεις μαθητών άλλων σχολείων

3.2 Σχολικοί χώροι

3.3 Σχολική εργασία

3.4 Διάλειμμα

3.5.Συμπεριφορά–δικαιώματα–υποχρεώσεις,(Διευθυντή, εκπαιδευτικών, γονέων, μαθητών)

3.6      Παιδαγωγικά μέτρα ελέγχου της συμπεριφοράς των μαθητών

3.7      Άλλα θέματα

4. Επικοινωνία και Συνεργασία Γονέων/Κηδεμόνων- Σχολείου

4.1  Σημασία της επικοινωνίας και της συνεργασίας σχολείου- οικογένειας

4.1    Διαδικασίες ενημέρωσης και επικοινωνίας Σχολείου και γονέων/κηδεμόνων

4.2  Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων

4.3  Σχολικό Συμβούλιο

4.4  Η σημασία της σύμπραξης όλων

5. Πολιτική του σχολείου για προστασία από πιθανούς κινδύνους.

5.1  Σχέδιο έκτακτης ανάγκης σε περίπτωση σεισμού

5.2  Σχέδιο έκτακτης ανάγκης σε περίπτωση εκδήλωσης πυρκαγιάς

5.3    Υγεία

5.3.1. Περίθαλψη και Πρώτες Βοήθειες

5.3.2  Ασθένεια Μαθητών

5.3.3  Φαρμακευτική Αγωγή

5.3.4  Μέτρα Πρόληψης και Αντιμετώπισης Μεταδοτικών Ασθενειών

5.3.5  Ατυχήματα Αντιμετώπιση – Καταγραφή – Διερεύνηση

6. Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας – Διαδικασίες διασφάλισης της εφαρμογής του

1.Εισαγωγή

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του σχολείου μας επιδιώκει να εξασφαλίσει τις προϋποθέσεις και τις συνθήκες που είναι απαραίτητες προκειμένου να πραγματοποιείται όσο καλύτερα γίνεται το έργο του σχολείου και να επιτυγχάνονται κατά το μέγιστο οι στόχοι που ως σχολική κοινότητα θέτουμε.

1.1  Ταυτότητα και όραμα του σχολείου μας

Σκοπός του σχολείου μας είναι να συμβάλει στην ολόπλευρη και αρμονική ανάπτυξη των γνωστικών, κοινωνικών, συναισθηματικών δεξιοτήτων των μαθητών μας, ώστε ανεξαρτήτως φύλου και κοινωνικοπολιτισμικών χαρακτηριστικών να εξελιχθούν σε υπεύθυνοι, ελεύθεροι και δημοκρατικοί πολίτες. Το σχολείο μας αποτελεί έναν χώρο σκέψης, μάθησης, δημιουργίας και ανάπτυξης ουσιαστικών διαπροσωπικών σχέσεων. Στοχεύει στη δημιουργία ισορροπημένων και ολοκληρωμένων προσωπικοτήτων, διαμορφώνοντάς τους σταδιακά συμπεριφορές και στάσεις ζωής.

Η υλοποίηση του πολυδιάστατου έργου του σχολείου μας και η επίτευξη των στόχων που αυτό οραματίζεται προϋποθέτει την ύπαρξη κανόνων.

Με τον όρο "σχολικός κανονισμός" εννοούμε το σύνολο των όρων και των κανόνων που αποτελούν προϋποθέσεις για να πραγματοποιείται ανενόχλητα, μεθοδικά και αποτελεσματικά το έργο του σχολείου. Οι όροι και των κανόνες αυτοί αποβλέπουν στη διαμόρφωση ενός παιδαγωγικού και διδακτικού κλίματος, το οποίο θα εξασφαλίζει τη συνεργασία των μελών της σχολικής κοινότητας, χωρίς εντάσεις και συγκρούσεις, με αμοιβαίο σεβασμό, με ανοχή και αναγνώριση.

Στο πλαίσιο αυτό ο όρος "σχολική πειθαρχία" αποκτά δημοκρατικό περιεχόμενο και αναδεικνύεται σε βασικό ποιοτικό στοιχείο του σύγχρονου δημοκρατικού σχολείου.

1.2  Σύνταξη, έγκριση και τήρηση του Κανονισμού.

 Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας συντάχθηκε ύστερα από εισήγηση του Διευθυντή του σχολείου και των εκπαιδευτικών: Μάμμου Άννας, Μάμμου Χριστίνας, Κουστένη Αλίκης και Κοσμίδη Ιορδάνη και εγκρίθηκε σε συνεδρίαση (Αρ. Πράξης 33 Ημ.12/03/2021) με τη συμμετοχή όλων των μελών του Συλλόγου Διδασκόντων, των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων καθώς και του εκπροσώπου του Δήμου Πύργου.

Με την έναρξη του σχολικού έτους ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας κοινοποιείται σε όλους τους γονείς/κηδεμόνες και αναρτάται στον διαδικτυακό ιστότοπο του σχολείου μας.

Η ακριβής τήρησή του αποτελεί ευθύνη και υποχρέωση όλων των μελών της σχολικής μας κοινότητας: της διεύθυνσης του σχολείου, των εκπαιδευτικών, του βοηθητικού προσωπικού, των γονέων και κηδεμόνων, των μαθητών.

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου είναι εναρμονισμένος με την ισχύουσα νομοθεσία, τη σύγχρονη παιδαγωγική αντίληψη και την εμπειρία των προηγούμενων χρόνων λειτουργίας του. Επικαιροποιείται σε τακτά χρονικά διαστήματα, μέσω της προβλεπόμενης από τον νόμο συμμετοχικής διαδικασίας όλων των μελών της σχολικής κοινότητας, έτσι ώστε να συμπεριλαμβάνει νέες νομοθετικές ρυθμίσεις και να ανταποκρίνεται εξ ολοκλήρου στις αλλαγές των συνθηκών λειτουργίας του σχολείου μας.

1.3 Βασικές αρχές και στόχοι του εσωτερικού κανονισμού λειτουργίας

 Ο Κανονισμός, περιλαμβάνει όρους και κανόνες, κατανομή αρμοδιοτήτων και ευθυνών, δικαιωμάτων και υποχρεώσεων, για όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας έτσι ώστε να διαμορφώνεται στο σχολείο ένα παιδαγωγικό και διδακτικό κλίμα που διευκολύνει την απρόσκοπτη, μεθοδική και αποτελεσματική λειτουργία του.

Ταυτόχρονα οι δυσκολίες και τα προβλήματα που προκύπτουν αντιμετωπίζονται από τα μέλη της σχολικής κοινότητας ως προκλήσεις και ευκαιρίες βελτίωσης, ανάπτυξης και ενδυνάμωσης παιδαγωγικών, διδακτικών, και άλλων πρακτικών.

Βασικοί στόχοι του Κανονισμού είναι οι μαθητές/μαθήτριες να διαμορφώσουν την προσωπικότητά τους, να διαπαιδαγωγηθούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και να αποκτήσουν δεξιότητες οι οποίες έχουν βασικό και κυρίαρχο ρόλο στη μαθησιακή διαδικασία και ταυτόχρονα αποτελούν δεξιότητες ζωής, όπως η δημιουργικότητα, ο αυτοέλεγχος, η συναίσθηση της ευθύνης, η συνεργασία, η ενσυναίσθηση, ο αμοιβαίος σεβασμός, η αλληλοκατανόηση, η αποδοχή της διαφορετικότητας, ο σεβασμός όλων σε κοινούς συμφωνημένους κανόνες, η περιβαλλοντική συνείδηση, η προστασία της υγείας, καθώς και η εδραίωση της ισότητας, της αλληλεγγύης και της δημοκρατίας.

Μέσω των συμφωνημένων αρχών/κατευθύνσεων του Κανονισμού του Σχολείου μας επιδιώκεται:

 

Ο Κανονισμός επιπλέον προσδιορίζει τις μη  αποδεκτές συμπεριφορές και  ορίζει τις συνέπειές τους σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία και τους κανόνες του σχολείου.

2. Λειτουργία του σχολείου

2.1 Διδακτικό ωράριο

 Η έναρξη, η λήξη, η διάρκεια μαθημάτων του υποχρεωτικού προγράμματος και του ολοήμερου, τα διαλείμματα, ο χρόνος διδασκαλίας κάθε διδακτικού αντικειμένου καθώς και η έναρξη και λήξη του διδακτικού έτους καθορίζονται από τις κείμενες διατάξεις και αποφάσεις του ΥΠΑΙΘ. Ανακοινώνονται στους γονείς και τα παιδιά με την έναρξη του διδακτικού έτους και αναρτώνται στην ιστοσελίδα του Σχολείου.

Για το σχολικό έτος 2020-2021 το πρόγραμμα του σχολείου μας διαμορφώνεται ως εξής εκτός και αν αποφασίσει διαφορετικά το ΥΠΑΙΘ με τη χρήση σύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης λόγω της πανδημίας COVID 19.

Υποχρεωτικό πρόγραμμα

Ολοήμερο πρόγραμμα (μόνο για τους μαθητές και τις μαθήτριες του σχολείου που συμμετέχουν στο Ολοήμερο)

Οι γονείς/ κηδεμόνες των μαθητών και των μαθητριών που είναι εγγεγραμμένοι στο Ολοήμερο πρόγραμμα δηλώνουν από την αρχή της σχολικής χρονιάς την ακριβή ώρα αναχώρησης από το σχολείο στις 15:00 ή στις 16:00.

2.2  Προσέλευση και αποχώρηση μαθητών/μαθητριών

Η ώρα προσέλευσης των μαθητών και μαθητριών είναι 08:00 έως 08:15.

Η έγκαιρη προσέλευση και η καλά οργανωμένη και ελεγχόμενη αποχώρηση είναι απαραίτητες προϋποθέσεις για την πραγματοποίηση του διδακτικού έργου και την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου γενικότερα, είναι δε μαζί με την υπηρεσία των εφημερευόντων εκπαιδευτικών ο μηχανισμός εκείνος που προστατεύει την ασφάλεια των μαθητών και μαθητριών και του προσωπικού του σχολείου.

Για λόγους ασφάλειας των μαθητών/μαθητριών αλλά και για την ομαλή λειτουργία του προγράμματος οι είσοδοι του σχολείου κλείνουν στις 8:15.

Οι εκπαιδευτικοί εφημερίας που είναι υπεύθυνοι, υποδέχονται τους μαθητές και τις μαθήτριες στις εισόδους του Σχολείου και οι γονείς/κηδεμόνες-συνοδοί αποχωρούν. Μετά το ηχητικό σήμα (κουδούνι), με ευθύνη των εφημερευόντων, κλείνουν οι είσοδοι του σχολείου. Κατά τη διάρκεια του χρόνου προσέλευσης των μαθητών/μαθητριών δεν παρευρίσκεται χωρίς άδεια στον χώρο του σχολείου κανένας επισκέπτης.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες σε καμία περίπτωση δε φεύγουν από το σχολείο πριν τη λήξη των μαθημάτων χωρίς άδεια. Αν παρουσιαστεί ανάγκη έκτακτης αποχώρησης κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια), ενημερώνεται ο γονέας/κηδεμόνας για να προσέλθει στο Σχολείο και να συνοδεύσει το παιδί στο σπίτι του, αφού προηγουμένως συμπληρώσει το σχετικό έντυπο.

Οι μαθητές και οι μαθήτριες που συνοδεύονται καθημερινά κατά την αποχώρησή τους περιμένουν τον γονέα/κηδεμόνα τους και δε φεύγουν ποτέ από το Σχολείο χωρίς τη συνοδεία τους. Οι γονείς/κηδεμόνες προσέρχονται έγκαιρα για την παραλαβή των μαθητών και των μαθητριών και παραμένουν έξω από τις εισόδους του σχολείου, χωρίς να παρεμποδίζουν τη διαδικασία αποχώρησης.

Κάθε καθυστέρηση στην προσέλευση των συνοδών δημιουργεί κινδύνους για την ασφάλεια των μαθητών/μαθητριών που ολοκληρώνουν το πρόγραμμά τους αλλά και αυτών που παρακολουθούν το Ολοήμερο Πρόγραμμα.

Σε περίπτωση που, λόγω σοβαρού κωλύματος, ο συνοδός αδυνατεί να βρίσκεται στο σχολείο την ώρα αποχώρησης, οφείλει να ενημερώσει τηλεφωνικά τη Διεύθυνση του Σχολείου.

Μετά την παρέλευση του πρώτου δεκάλεπτου από τη λήξη του προγράμματος, ήτοι μετά τις 2.10΄, εάν παραμένει μαθητής στο χώρο του σχολείου, ειδοποιούνται τηλεφωνικώς οι γονείς του από τους εφημερεύοντες εκπαιδευτικούς για την άμεση παραλαβή του παιδιού. Σε διαφορετική περίπτωση ειδοποιούνται οι Κοινωνικές Υπηρεσίες του Δήμου Πύργου και η αστυνομία.

Κατά την  αποχώρηση  οι  εκπαιδευτικοί  που  έχουν  μάθημα  την  τελευταία  ώρα κατευθύνουν τους μαθητές τους προς την έξοδο του κτιρίου και κατά περίπτωση τους παραδίδουν στους γονείς/ κηδεμόνες τους.

Σε περιπτώσεις δυσμενών καιρικών συνθηκών το σχολείο φροντίζει για την ομαλή διεξαγωγή της διαδικασίας ώστε να μειωθεί στο ελάχιστο η έκθεση γονέων και μαθητών στις καιρικές συνθήκες δίχως να τεθεί σε κίνδυνο η ασφάλεια των μαθητών.

Για τους μαθητές και τις μαθήτριες που αποχωρούν από το σχολείο χωρίς συνοδεία γονέων/κηδεμόνων, οι γονείς/κηδεμόνες τους έχουν συμπληρώσει, υπογράψει και καταθέσει στη Διεύθυνση του Σχολείου σχετική Υπεύθυνη Δήλωση που επιτρέπουν στα παιδιά τους να μεταβαίνουν χωρίς συνοδεία από το σχολείο στο σπίτι.

Τέλος, εάν κάποιος γονέας/κηδεμόνας χρειαστεί, για ειδικό λόγο να πάρει το παιδί του πριν τη λήξη των μαθημάτων, χρειάζεται να ενημερώσει εγκαίρως τη Διεύθυνση του Σχολείου.

2.3    Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Σχολείου

 Το Σχολείο μας εφαρμόζει το Ωρολόγιο Πρόγραμμα, όπως αυτό ορίζεται από τις εγκυκλίους του ΥΠΑΙΘ και εξειδικεύεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων με ευθύνη του Διευθυντή. Διδάσκονται τα μαθήματα του αναλυτικού προγράμματος, όπως αυτά προβλέπονται στο ΠΔ 79/2017 και στον Ν. 4547/2018.

Οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται έγκαιρα για προγραμματισμένες ή έκτακτες (γνωστές όμως εκ των προτέρων) αλλαγές που προκύπτουν στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα, κατά της διάρκεια του σχολικού έτους, όπως επίσης και για αλλαγές που σχετίζονται με αλλαγή διδασκόντων ως προς τα γνωστικά αντικείμενα.

Η διάρκεια του σχολικού και του διδακτικού έτους, οι διακοπές, αργίες και εορταστικές εκδηλώσεις είναι σύμφωνες με όσα ορίζει το ΠΔ 79/2017 (άρθρο 2 και 3).

3. Σχολική και κοινωνική ζωή

 3.1    Φοίτηση

 Το Σχολείο είναι ένας χώρος εκπαίδευσης και μάθησης, εντός του οποίου πραγματοποιείται μία οργανωμένη προσπάθεια για την παροχή χρήσιμων γνώσεων και δεξιοτήτων στους/στις μαθητές/μαθήτριες. Για τον λόγο αυτό η συμμετοχή των μαθητών/μαθητριών θα πρέπει να είναι ενεργή και συστηματική. Με βάση την ισχύουσα νομοθεσία η φοίτηση των μαθητών/μαθητριών είναι υποχρεωτική και αποτελεί ευθύνη των γονέων και κηδεμόνων τους.

 Οι μαθητές/μαθήτριες καλούνται να ακολουθούν το ωράριο του σχολικού προγράμματος και η απουσία από τα μαθήματά τους δικαιολογείται όταν συντρέχει κάποιος σοβαρός λόγος (ασθένεια, σοβαροί οικογενειακοί λόγοι κ.α.). Επισημαίνεται πως οι μαθητές/μαθήτριες που λείπουν από τη σχολική μονάδα λόγω ασθενείας καλούνται να προσκομίσουν ιατρική βεβαίωση, ενώ σε περίπτωση που οι γονείς επιθυμούν για προσωπικούς λόγους να πάρουν το παιδί πριν από τη λήξη των μαθημάτων θα πρέπει να ενημερώσουν έγκαιρα τον/την εκπαιδευτικό της τάξης. Σημειώνεται ότι η παρατεταμένη απουσία των μαθητών/μαθητριών από το σχολικό περιβάλλον επηρεάζει αρνητικά το έργο του σχολείου και την επίδοσή τους.

3.1.1  Παρακολούθηση φοίτησης μαθητών

 Σύμφωνα με το άρθρο 13 του ΠΔ 79/2017 η φοίτηση στο Δημοτικό σχολείο παρακολουθείται από τον εκπαιδευτικό της τάξης, καταγράφονται οι καθημερινές απουσίες και καταχωρούνται στο πληροφοριακό σύστημα, το οποίο ορίζεται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων. Όταν ένας μαθητής απουσιάζει συστηματικά και αδικαιολόγητα από το σχολείο, ο εκπαιδευτικός της τάξης επικοινωνεί άμεσα με τους γονείς/κηδεμόνες και ενημερώνει τον Διευθυντή ή τον Προϊστάμενο του σχολείου.

3.1.2. Συμμετοχή στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής

 Κάθε μαθητής του σχολείου προκειμένου να συμμετέχει στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής ή σε όποια άλλη κινητική δραστηριότητα, οφείλει να έχει προσκομίσει κατά την εγγραφή του στο νέο σχολικό έτος το Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή (ΑΔΥΜ), καθώς και Ιατρική Βεβαίωση στην οποία αναγράφεται ότι μπορεί να συμμετέχει στο μάθημα της κολύμβησης. Το Ατομικό Δελτίο Υγείας Μαθητή έχει ισχύ τριών ετών και κατατίθεται στην Α’ και στη Δ’ τάξη Δημοτικού. Μαθητές που δεν θα προσκομίσουν ΑΔΥΜ δεν θα παίρνουν μέρος στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής και δεν θα βαθμολογούνται σε αυτό.

3.1.3    Απαλλαγή από το μάθημα της Φυσικής Αγωγής

 Για μακροχρόνια απαλλαγή μαθητή από το μάθημα της Φυσικής Αγωγής απαιτείται ιατρική γνωμάτευση του θεράποντος ιατρού. Για απαλλαγή μιας ημέρας απαιτείται σχετικό γραπτό σημείωμα του γονέα/κηδεμόνα, το οποίο εγκρίνεται από τον εκπαιδευτικό του μαθήματος. Ο μαθητής υποχρεούται να ακολουθήσει το τμήμα του στους χώρους Φυσικής Αγωγής, εκτός εάν ο εκπαιδευτικός σε συνεργασία με τη Διεύθυνση κρίνει διαφορετικά.

3.1.4 Προσευχή

Σύμφωνα με το άρθρο 18 του ΠΔ79/2017 στο σχολείο πραγματοποιείται πρωινή προσευχή. Το κείμενο της προσευχής προσαρμόζεται στις εκπαιδευτικές  και παιδαγωγικές ανάγκες των μαθητών ανάλογα με την ηλικία τους.

3.1.5  Απαλλαγή από το μάθημα των Θρησκευτικών

 Οι μαθητές που επιθυμούν απαλλαγή από το μάθημα των Θρησκευτικών οφείλουν να προσκομίσουν υπεύθυνη δήλωση γονέα/κηδεμόνα στην αρχή κάθε σχολικού έτους, με το περιεχόμενο, τους όρους και μέσα στην προθεσμία που ορίζει η ισχύουσα νομοθεσία. Οι μαθητές αυτοί απαλλάσσονται από το μάθημα των Θρησκευτικών σύμφωνα με την υπ. αρ.: 12773/Δ1 του 2015 απόφαση του Υπουργείου.

3.1.6  Υπεύθυνες Δηλώσεις Συγκατάθεσης/Συμμετοχής

 Οι γονείς ενημερώνονται και δίνουν τη συγκατάθεσή τους, για τη συμμετοχή των παιδιών τους σε εξωσχολικές δραστηριότητες υπογράφοντας έντυπα δηλώσεων συμμετοχής. Στις δραστηριότητες αυτές εμπίπτουν οι εκπαιδευτικές και μορφωτικές επισκέψεις, οι σχολικοί περίπατοι, οι εκδρομές, τα βιωματικά προγράμματα, οι αθλητικές εκδηλώσεις και συναντήσεις και η συμμετοχή των παιδιών σε σχολικές ομάδες για τουρνουά, μαθητικά συνέδρια και ημερίδες, διαγωνισμούς εντός και εκτός της χώρας (προγράμματα Erasmus).

3.1.7   Επισκέψεις εκτός σχολείου

Οι επισκέψεις σε χώρους Πολιτισμού εντάσσονται στον ετήσιο προγραμματισμό του σχολείου και αποτελούν σημαντικό εργαλείο εκπαίδευσης, βιωματικής μάθησης και καλλιέργειας της προσωπικότητας των μαθητών μας. Οι μαθητές σε  περίπτωση επίσκεψης εκτός σχολείου οφείλουν να:

Το κόστος συμμετοχής στις εκδρομές-επισκέψεις βαρύνει τους γονείς των μαθητών.

3.1.8    Επισκέψεις και ταξίδια

Οι σχολικές εκδρομές ορίζονται και προγραμματίζονται από τον Σύλλογο των Διδασκόντων και εγκρίνονται από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης και κατά τα προβλεπόμενα από την Εκπαιδευτική νομοθεσία.

Πριν από την εξόρμηση απαιτείται:

Κανονισμός Μεταφοράς μαθητών με λεωφορεία σε επισκέψεις και ταξίδια

Κατά τη διάρκεια μιας μετακίνησης με λεωφορεία οι μαθητές οφείλουν να:

Οι συνοδοί εκπαιδευτικοί αντίστοιχα οφείλουν να:

 3.1.9    Επισκέψεις μαθητών άλλων σχολείων

 Μαθητές άλλων σχολείων που συμμετέχουν σε επίσημα διασχολικά προγράμματα και εκδηλώσεις είναι ευπρόσδεκτοι στο σχολείο. Αντιθέτως η παρουσία τους χωρίς συγκεκριμένο ακαδημαϊκό σκοπό δεν επιτρέπεται.

3.2.  Σχολικοί χώροι

 Οι χώροι του σχολείου, δηλαδή το προαύλιο και οι αίθουσες καθώς και οι υποδομές αλλά και ο υλικοτεχνικός εξοπλισμός χρήζουν του σεβασμού και της φροντίδας όλων των μελών της σχολικής μονάδας.

Οι μαθητές ενθαρρύνονται για τη χρήση της τεχνολογίας που τους παρέχει το σχολείο για εκπαιδευτικούς σκοπούς.

Υποχρεούνται όμως ιδιαίτερα να τηρούν τους κανόνες των εργαστηρίων πληροφορικής οι οποίοι έχουν στόχο τη σωστή και απρόσκοπτη λειτουργία των ηλεκτρονικών υπολογιστών. Οι μαθητές προς αυτό οφείλουν να :

Υπεύθυνος για την τήρηση των κανόνων εργαστηρίων πληροφορικής είναι ο εκπαιδευτικός Τ.Π.Ε.

Στο χώρο των εργαστηρίων φυσικών επιστημών ή κατά τη διάρκεια του μαθήματος στην τάξη οι μαθητές οφείλουν να :

3.3.  Σχολική εργασία

Για την ομαλή διεξαγωγή του μαθήματος οι μαθητές/μαθήτριες οφείλουν να έχουν μαζί τους τα σχολικά βιβλία καθώς και τα αναγκαία υλικά και μέσα για τις σχολικές δραστηριότητες. Για την αποτελεσματικότερη άσκηση του εκπαιδευτικού έργου, οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές, στο πλαίσιο της μεταξύ τους σχέσης  διαρκούς συνεργασίας, αξιοποιούν τόσο κατά τη διάρκεια της διδασκαλίας, όσο και κατά την προετοιμασία τους, τα εκπαιδευτικά μέσα, τις εκπαιδευτικές καινοτομίες και τις σύγχρονες τεχνολογίες που παρέχονται και ανανεώνονται από το σχολείο, λαμβάνοντας υπ’ όψιν μεταξύ άλλων τις ανάγκες των μαθητών και τις ιδιαιτερότητες των γνωστικών αντικειμένων.

Ο εκπαιδευτικός σχεδιάζει τη διδασκαλία, επιλέγει μεθόδους και στρατηγικές που διευκολύνουν την ενεργή συμμετοχή των παιδιών στη μαθησιακή διαδικασία. Κατά τη διάρκεια του μαθήματος οι μαθητές/μαθήτριες οφείλουν να μην θέτουν εμπόδια (φωνές, ήχοι από χρήση άσχετων αντικειμένων κ.α.) σεβόμενοι τους συμμαθητές, συμμαθήτριές τους.

Βάσει των δυνατοτήτων και των ιδιαιτεροτήτων των μαθητών τους δίνονται εργασίες για το σπίτι με απώτερο στόχο την εξάσκηση και τη γενίκευση των γνώσεων και των δεξιοτήτων.

Οι γονείς επιβλέπουν κυρίως τα παιδιά όταν πραγματοποιούν τις εργασίες στο σπίτι και παρέχουν σε αυτά καθοδήγηση όταν κρίνεται απαραίτητο.

Οι μαθητές μέσω αυτών των εργασιών δουλεύουν μόνα τους, λαμβάνουν αποφάσεις, δημιουργούν, επιτυγχάνουν στόχους, ελέγχουν τη δουλειά τους και αποκτούν συναισθήματα αυτοπεποίθησης.

Η αξιολόγηση των μαθητών/μαθητριών συνδιαμορφώνεται από:

α. τη συμμετοχή τους στο μάθημα και τις καθημερινές εργασίες της τάξης,

β. την καθημερινή προφορική επίδοσή τους στο μάθημα της ημέρας,

γ. την επίδοσής τους στις γραπτές επαναληπτικές δοκιμασίες

δ. την επιμέλεια και τη συνέπεια στις εργασίες που έχουν για το σπίτι

ε. τη συμμετοχή και συμπεριφορά τους στην ομάδα που ανήκουν

στ. τη γενική συμπεριφορά τους απέναντι στους συμμαθητές/συμμαθήτριες και τους/τις δασκάλους/δασκάλες τους.

3.4.  Διάλειμμα

 Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος οι μαθητές/μαθήτριες βγαίνουν στο προαύλιο, όπου την εποπτεία τους αναλαμβάνουν οι εφημερεύοντες. Οι εκπαιδευτικοί φροντίζουν για τον αερισμό των τάξεων και συνοδεύουν τους μαθητές στο προαύλιο.

Δεν επιτρέπεται η παραμονή των μαθητών/μαθητριών στις αίθουσες ή στους διαδρόμους του σχολείου. Σε περίπτωση κακοκαιρίας όλοι οι εκπαιδευτικοί εφημερεύουν και ορίζεται από αυτούς ο χώρος παραμονής των μαθητών.

Το διάλειμμα θεωρείται ευκαιρία κοινωνικής αλληλεπίδρασης, παιχνιδιού αλλά και ικανοποίησης βιολογικών αναγκών. Σε περίπτωση προβλήματος ή δυσκολίας που αντιμετωπίζουν οι μαθητές/μαθήτριες στο διάλειμμα ενημερώνουν τους εφημερεύοντες εκπαιδευτικούς.

Την ώρα του διαλείμματος δεν επιτρέπεται κάποιος ανήλικος ή ενήλικος να παρατηρεί, να μιλάει ή να δίνει αντικείμενα σε μαθητές/μαθήτριες της σχολικής μονάδας. Σε περίπτωση που κάποιος γονέας/κηδεμόνας θέλει να δώσει στο παιδί του φαγητό χτυπά το κουδούνι της εξώπορτας για να ενημερωθούν οι εφημερεύοντες εκπαιδευτικοί.

Μόλις χτυπήσει το κουδούνι λήξης του διαλείμματος οι μαθητές καλούνται να επιστρέψουν στις τάξεις τους συνοδευόμενοι από τον εκπαιδευτικό που διδάσκει εκείνη την ώρα στο τμήμα τους.

3.5.    Συμπεριφορά – δικαιώματα – υποχρεώσεις (Διευθυντή, εκπαιδευτικών, μαθητών, γονέων)

 Ο Διευθυντής

 Ο Διευθυντής βρίσκεται στην κορυφή της πυραμίδας της σχολικής μονάδας και, ως εκ τούτου, έχει τις πιο πολλές ευθύνες.

 Συντονίζει και καθοδηγεί τους εκπαιδευτικούς στο έργο τους, θέτει μαζί τους υψηλούς στόχους και δρα έτσι, ώστε να εξασφαλίσει τις προϋποθέσεις επίτευξης των στόχων αυτών για ένα Σχολείο σύγχρονο, δημοκρατικό και ανοιχτό στην κοινωνία.

Είναι υπεύθυνος για την ομαλή λειτουργία του Σχολείου και το συντονισμό της σχολικής ζωής. Φροντίζει για τη λήψη κάθε μέτρου, το οποίο συμβάλλει στην καλύτερη λειτουργία του Σχολείου.

Ασκεί με δικαιοσύνη, σύνεση και δημοκρατικό πνεύμα τα καθήκοντά του. Επικοινωνεί με τους μαθητές και απευθύνεται σε αυτούς με αγάπη, ενδιαφέρον και φροντίδα για όποιο ζήτημα ανακύπτει. Είναι υπεύθυνος μαζί με τους εκπαιδευτικούς για την καθαριότητα και αισθητική των χώρων του διδακτηρίου, καθώς και για την προστασία της υγείας και ασφάλειας των μαθητών.

Φροντίζει να καλύπτονται οι διδακτικές ώρες σε περίπτωση απουσίας εκπαιδευτικού, τροποποιώντας το ημερήσιο πρόγραμμα διδασκαλίας.

Έχει την ευθύνη για τη σύνταξη του Ωρολογίου Προγράμματος με γνώμονα την αποδοτική λειτουργία του.

Έχει τακτική επαφή με τους γονείς, επιδιώκοντας την ανάπτυξη πνεύματος συνεργασίας ανάμεσα στο Σχολείο και την Οικογένεια, με στόχο πάντα το όφελος των μαθητών.

Ο Διευθυντής είναι υποχρεωμένος να ενημερώνει τους εκπαιδευτικούς για θέματα που αφορούν τη λειτουργία της σχολικής μονάδας βάσει των νόμων και των αποφάσεων του κράτους. Επίσης, καλείται να τους παρέχει ενημέρωση για τα εκπαιδευτικά προγράμματα.

Ο Διευθυντής είναι το πρόσωπο που εξασφαλίζει την ύπαρξη και τη λειτουργία των μέσων και εργαλείων που θεωρούνται αναγκαία για τις σχολικές τάξεις. Επιπλέον, σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς είναι υπεύθυνος για τη συντήρηση και τη φροντίδα όλων των χώρων του σχολείου.

Τέλος, αφού εξασφαλίσει τη σωματική ακεραιότητα των μαθητών/μαθητριών καλείται να καλλιεργήσει κλίμα συνεργασίας και επικοινωνίας μεταξύ των διδασκόντων, των μαθητών/μαθητριών και των γονέων, αποσκοπώντας στην ομαλή λειτουργία της σχολικής μονάδας.

Οι εκπαιδευτικοί

Οι εκπαιδευτικοί επιτελούν έργο υψηλής κοινωνικής ευθύνης. Στο έργο τους περιλαμβάνεται η εκπαίδευση, η διδασκαλία και η διαπαιδαγώγηση των μαθητών. Οι εκπαιδευτικοί:

Γενικότερα οι εκπαιδευτικοί με την εν γένει συμπεριφορά τους οφείλουν να συνεισφέρουν στη διαμόρφωση ήρεμου, ευχάριστου και συνεργατικού κλίματος μέσα στο σχολείο.

Τις μεταξύ τους σχέσεις είναι απαραίτητο να τις διέπει ο αμοιβαίος σεβασμός και να τις χαρακτηρίζει η ειλικρινής, συναδελφική και ανθρώπινη επικοινωνία.

Οι εκπαιδευτικοί στηριζόμενοι στα αναλυτικά προγράμματα εκπαίδευσης και λαμβάνοντας υπόψη τις δυνατότητες, τα ταλέντα αλλά και τις αδυναμίες των μαθητών, κατόπιν παρατήρησης και άτυπων αξιολογήσεων, θέτουν επιτεύξιμους εκπαιδευτικούς στόχους και σχεδιάζουν το μάθημα χρησιμοποιώντας κατάλληλες μεθόδους και στρατηγικές.

Επιπρόσθετα, επιλέγουν και εφαρμόζουν εκπαιδευτικά προγράμματα που εκτός από τις μαθηματικές και τις δεξιότητες γραμματισμού προωθούν διαφορετικού είδους δεξιότητες (π.χ. κοινωνικές δεξιότητες).

Οι εκπαιδευτικοί καλλιεργούν κλίμα ενίσχυσης και ηρεμίας προωθώντας ταυτόχρονα τη συνεργασία, την ομαδικότητα και τη δημοκρατική συμπεριφορά, ώστε οι μαθητές/μαθήτριες να σέβονται τον εαυτό τους και τους γύρω τους.

Μαζί με τον Διευθυντή είναι υπεύθυνοι για την ασφάλεια και την υγεία των παιδιών ενημερώνοντας εγκαίρως τον/τη νοσηλευτή/νοσηλεύτρια σε περίπτωση τραυματισμού ή αδιαθεσίας για να προβούν στις κατάλληλες ενέργειες (π.χ. φροντίδα τραύματος, τηλεφώνημα στους γονείς/κηδεμόνες).

Οι μαθητές/μαθήτριες

Οι μαθητές/μαθήτριες παρακολουθούν και συμμετέχουν ενεργά στο μάθημα και ολοκληρώνουν τις εργασίες που τους ανατίθενται στο σπίτι. Λαμβάνουν επίσης μέρος σε δραστηριότητες που οργανώνονται από το σχολείο, όπως για παράδειγμα εκπαιδευτικές επισκέψεις, σχολικές θεατρικές παραστάσεις, εκπαιδευτικά προγράμματα κ.α. τηρώντας ταυτόχρονα τους κανόνες που έχουν συμφωνήσει με τον/την εκπαιδευτικό της τάξης.

Η συμμόρφωση στους κανόνες που διέπουν τη ζωή μέσα στο σχολείο είναι υποχρεωτική για όλους τους μαθητές. Σκοπός αυτών είναι να περιγράψουν τις υποχρεώσεις και τα δικαιώματα των μαθητών τόσο στις μεταξύ τους σχέσεις όσο και στη σχέση τους με το σχολείο.

Προσπάθεια όλων είναι να υπάρχει ένα ήρεμο, ασφαλές και υγιές περιβάλλον μέσα στο οποίο κάθε μαθητής αποκτά γνώσεις, καλλιεργεί δεξιότητες και αναπτύσσει την προσωπικότητά του.

Όλα τα μέλη της κοινότητας του σχολείου οφείλουν να συμπεριφέρονται με αμοιβαίο σεβασμό, ευγένεια και να δείχνουν εκτίμηση και εμπιστοσύνη  στους ανθρώπους  και στον χώρο.

Το σχολείο έχει την πρόθεση να ενισχύει την προσπάθεια  των  γονέων  να αναθρέψουν τα παιδιά τους με ένα σύστημα αξιών και αυτοπειθαρχίας, προκειμένου να αποκτήσουν σωστά πρότυπα συμπεριφοράς.

Υποστηρίζουμε κάθε προσπάθεια για αναγνώριση και αποδοχή της προσωπικότητας του παιδιού και καλλιεργούμε το κατάλληλο κλίμα για την αποδοχή της διαφορετικότητας του καθενός.

Κύριος στόχος είναι η δημιουργία του ιδανικού ακαδημαϊκού κλίματος, όπου τα μέτρα πειθαρχίας που συνοδεύουν μια αποκλίνουσα συμπεριφορά να είναι περιττά.

Κάθε παρέκκλιση όμως από τη γενικότερη φιλοσοφία και τις αρχές του σχολείου ως προς τη στάση και συμπεριφορά κάθε μαθητή, συνεπάγεται αυτόματη ενεργοποίηση όλων των απαραίτητων διαδικασιών του σχολείου.

Οι βασικές αρχές που διέπουν τον κώδικα συμπεριφοράς του σχολείου είναι οι εξής:

Ο κώδικας συμπεριφοράς αφορά κυρίως τους μαθητές αλλά και οποιονδήποτε άλλον εμπλέκεται ή σχετίζεται με το σχολείο, συμπεριλαμβανομένων των γονέων και κηδεμόνων, καθώς και του εκπαιδευτικού προσωπικού. Ο κώδικας συμπεριφοράς χρήζει εφαρμογής στις εγκαταστάσεις του σχολείου, στις σχολικές εκδρομές, στις σχολικές εκδηλώσεις και δραστηριότητες και σε όποιες άλλες περιστάσεις έχουν αντίκτυπο στο σχολικό κλίμα.

Όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας οφείλουν να:

Το σχολείο δεν ανέχεται καμία μορφή:

Ως εκ των παραπάνω οι μαθητές οφείλουν

Η βία απαγορεύεται κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες.

Τυχόν προβλήματα συμπεριφοράς μαθητών αποτελούν αντικείμενο συνεργασίας μεταξύ Διεύθυνσης και εκπαιδευτικών με τους γονείς των μαθητών για την καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπιση του θέματος.

Τα περιστατικά αυτά συζητούνται στις τάξεις ως μελέτες περίπτωσης, ενώ για την επίλυσή τους ενημερώνεται η διεύθυνση, οι υποδιευθυντές, το τμήμα σχολικών ψυχολόγων (ΕΔΕΑΥ) και οι γονείς των εμπλεκόμενων μαθητών.

Σε εξαιρετικές περιπτώσεις ,όπου κρίνεται αναγκαίο, η Διεύθυνση συγκαλεί συνάντηση όλων των ενδιαφερομένων προκειμένου να συζητηθεί και να αποφασιστεί ο ενδεδειγμένος τρόπος για την καλύτερη παιδαγωγική αντιμετώπιση του θέματος.

Οι γονείς/κηδεμόνες

Οι γονείς/κηδεμόνες είναι υπεύθυνοι για τη συστηματική παρουσία των παιδιών στο σχολείο καθώς και για την έγκαιρη προσέλευσή τους.

Οι γονείς και κηδεμόνες οφείλουν:

Δεν επιτρέπεται σε κανέναν από τους γονείς και κηδεμόνες και, γενικότερα, σε κανένα ενήλικο άτομο να νουθετεί, να επιπλήττει ή να τιμωρεί μαθητή στο χώρο του σχολείου.

Όταν υπάρχει οποιοδήποτε πρόβλημα, αυτό συζητείται με τον/ην υπεύθυνο/η εκπαιδευτικό (του μαθητή που δημιουργεί το πρόβλημα) και στη συνέχεια με τον Διευθυντή του Σχολείου, ο οποίος και θα πράξει τα δέοντα, σύμφωνα με το ρόλο του.

3.5.  Παιδαγωγικά μέτρα ελέγχου της συμπεριφοράς των μαθητών

Ένας επιπρόσθετος στόχος του σχολείου εκτός από την παροχή σημαντικών γνώσεων και δεξιοτήτων είναι οι μαθητές/μαθήτριες να αναπτύξουν στρατηγικές ελέγχου της συμπεριφοράς τους, ειδικότερα να αναπτύξουν τη στρατηγική της αυτορρύθμισης.

Όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας οφείλουν να σέβονται τον κανονισμό λειτουργίας του σχολείου. Οι μαθητές/μαθήτριες καλούνται να τηρούν τους κανόνες τόσο εντός όσο και εκτός τάξης.

Όταν ένας/μια μαθητής/μαθήτρια παραβιάζει συνειδητά και συστηματικά τους κανόνες συμπεριφοράς, προβλέπονται μέτρα ανάλογα με τις πράξεις και τη συμπεριφορά του. Τα πειθαρχικά μέτρα επιβάλλονται μόνο όταν ο/η δάσκαλος/δασκάλα έχει εξαντλήσει όλα τα παιδαγωγικά μέσα που βασίζονται στον διάλογο και την πειθώ με τον/τη μαθητή/μαθήτρια και τους γονείς, δεν προσβάλλουν την αξιοπρέπεια και την προσωπικότητα του/της μαθητή/μαθήτριας, δε χρησιμοποιούνται ως απειλές ή εκφοβισμό, αλλά ως συνέπεια, επιβάλλονται πρωτίστως για την προσωπική νουθεσία και όφελος του/της μαθητή/μαθήτριας, αλλά και για να εξασφαλιστεί η ασφάλεια των μαθητών και η εύρυθμη λειτουργία του σχολείου.

Το σχολείο έχει καθήκον να βοηθά τους μαθητές και τις μαθήτριες να κατανοούν ότι οι πράξεις τους έχουν συνέπειες και ότι θα πρέπει να αναλαμβάνουν τις ευθύνες των πράξεων τους ώστε να εξελιχθούν σε υπεύθυνους πολίτες. Για την αποτελεσματικότερη παιδαγωγική αντιμετώπιση μη αποδεκτών συμπεριφορών θεωρείται αναγκαία η συνεργασία των γονέων/κηδεμόνων με τους/τις εκπαιδευτικούς και τον Διευθυντή της σχολικής μονάδας.

Στο παιδαγωγικό αυτό πλαίσιο οι ποινές που μπορεί να επιβληθούν είναι οι ακόλουθες:

α) Παρατήρηση β) Επίπληξη γ) Παραπομπή στο Διευθυντή δ) Ενημέρωση γονέων ε) Ενημέρωση Συλλόγου Διδασκόντων στ) Ενημέρωση Σχολικού Συμβούλου – Συντονιστή Εκπαίδευσης ζ)Αλλαγή τμήματος στ) Αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος.

Αρμόδια όργανα για την επιβολή των ποινών των περιπτώσεων α, β και γ είναι οι εκπαιδευτικοί του σχολείου, της περίπτωσης δ ο Διευθυντής με τον εκπαιδευτικό της τάξης, των ε, στ και ζ ο Διευθυντής και ο Σύλλογος Διδασκόντων και της η ο Σύλλογος Διδασκόντων με τη συναίνεση του Σχολικού Συμβούλου – Συντονιστή Εκπαίδευσης και του γονέα. Οι σωματικές ποινές δεν επιτρέπονται.

3.6.  Άλλα θέματα

 Προσωπικά δεδομένα

Τηρείται απαρέγκλιτα η ισχύουσα νομοθεσία για τα προσωπικά δεδομένα όλων των μελών της σχολικής κοινότητας. Επιπροσθέτως, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις και τον Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (GDPR), επιβάλλεται η γραπτή συγκατάθεση των γονέων ως προς τη συλλογή, επεξεργασία και δημοσιοποίηση οπτικού υλικού των παιδιών τους.

Εμβολιασμός μαθητών/μαθητριών

Σύμφωνα με την γνωμοδότηση της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών υποχρεωτικά είναι όλα εκείνα τα εμβόλια που είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών. Ένα από τα δικαιολογητικά εγγραφής, αποτελεί και η επίδειξη του Βιβλιαρίου Υγείας ή άλλο στοιχείο από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα προβλεπόμενα εμβόλια.

Χρήματα - Αντικείμενα Αξίας

Οι μαθητές φέρνουν στο σχολείο τα χρήματα που καλύπτουν τις καθημερινές τους ανάγκες και είναι αποκλειστικά εκείνοι υπεύθυνοι για τη φύλαξή τους.

Ουδεμία ευθύνη φέρει το σχολείο σε περίπτωση απώλειας των χρημάτων των μαθητών ή άλλων αντικειμένων τους. Σε περίπτωση που χρειάζεται να φέρουν κάποιο μεγαλύτερο ποσό για συμμετοχή σε εκδρομή ή εκπαιδευτική επίσκεψη, θα πρέπει να το φέρουν μέσα σε κλειστό φάκελο με το ονοματεπώνυμό τους και να παραδώσουν τον φάκελο στο διάλειμμα στον αρμόδιο εκπαιδευτικό. Οι μαθητές επίσης δεν πρέπει να φέρνουν μαζί τους οποιοδήποτε αντικείμενο αξίας.

Προσωπικά Αντικείμενα

Τα απολεσθέντα αντικείμενα που βρίσκονται στους χώρους του σχολείου παραμένουν μέχρι τη λήξη του σχολικού έτους σε χώρο που ορίζει η σχολική μονάδα. Μετά τη λήξη της σχολικής χρονιάς η Διεύθυνση του σχολείου αποφασίζει τον τρόπο διάθεσης των μη αναζητηθέντων αντικειμένων.

Λειτουργία Κυλικείου

Το Υπουργείο Υγείας ορίζει με υγειονομικές διατάξεις τα προϊόντα που μπορούν να διατίθενται στα Σχολικά Κυλικεία, με στόχο την προστασία και προαγωγή της υγείας των μαθητών/μαθητριών και τη δημιουργία ενός υποστηρικτικού σχολικού περιβάλλοντος σε θέματα υγιεινής διατροφής.

Κάπνισμα

Δυνάμει της υπ. αρ. Υ1/Γ.Π./οικ.76017 (ΦΕΚ 1001/τ.Β`/2002) Απόφασης του Υπουργού Υγείας το κάπνισμα απαγορεύεται αυστηρά σε όλους τους χώρους που παρέχεται εκπαίδευση.

4.Επικοινωνία και Συνεργασία Γονέων/Κηδεμόνων- Σχολείου

4.1  Σημασία της επικοινωνίας και της συνεργασίας σχολείου- οικογένειας

Το σχολείο είναι ο χώρος όπου οι μαθητές περνούν πολλές ώρες, μαθαίνουν, δημιουργούν, συνεργάζονται, παίζουν, χαίρονται αλλά αντιμετωπίζουν και δυσκολίες. Οι κανόνες έχουν σκοπό να δημιουργήσουν τις προϋποθέσεις, ώστε η πρόοδος των μαθητών να πραγματοποιείται αποτελεσματικότερα.

Το σχολείο λειτουργεί ως μια κοινότητα αγωγής. Κοινός στόχος όλων των μετεχόντων στη σχολική κοινότητα είναι όχι μόνο η μαθησιακή πρόοδος των μαθητών, αλλά και η υιοθέτηση σημαντικών αξιών, όπως η συνεργασία και η αλληλεγγύη, ο αμοιβαίος σεβασμός, η αποδοχή της διαφορετικότητας του «άλλου», η ενσυναίσθηση, ο σεβασμός όλων σε κοινούς συμφωνημένους κανόνες, η περιβαλλοντική συνείδηση, η αγωγή υγεία, κ.ά.

Όλα τα παραπάνω δύναται να επιτευχθούν μέσω της επικοινωνίας και της εποικοδομητικής συνεργασίας μαθητών, γονέων/κηδεμόνων και Συλλόγου Διδασκόντων.

Η εμπιστοσύνη του παιδιού στο σχολείο ενισχύεται από τη θετική στάση των γονέων/κηδεμόνων προς το σχολείο και τον εκπαιδευτικό. Για οποιοδήποτε αίτημά τους οι γονείς/κηδεμόνες απευθύνονται στον δάσκαλο/ στη δασκάλα της τάξης. Σε περίπτωση που δεν υπάρξει κάποια κοινή λύση ή συνεννόηση, απευθύνονται στον Διευθυντή/ στη Διευθύντρια του Σχολείου.

4.2  Διαδικασίες ενημέρωσης και επικοινωνίας Σχολείου και γονέων/κηδεμόνων

Οι συναντήσεις για ενημέρωση των γονέων/κηδεμόνων με τους εκπαιδευτικούς προγραμματίζονται με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων στην αρχή του διδακτικού έτους, όπου λαμβάνει χώρα ενημέρωση για ζητήματα που αφορούν στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου. Εκεί αποφασίζεται πως μια φορά τον μήνα θα πραγματοποιείται συνάντηση σε προκαθορισμένη από τον/την εκπαιδευτικό του τμήματος ημέρα και ώρα, για θέματα που αφορούν στην αγωγή και πρόοδο των μαθητών/μαθητριών. Επίσης, κάθε φορά που ο/η εκπαιδευτικός της τάξης κρίνει αναγκαία μια έκτακτη συνάντηση, κατά την επίδοση του Ελέγχου προόδου ανά τρίμηνο και κατά την ολοκλήρωση του σχολικού έτους για τους τίτλους προόδου – σπουδών.

Η είσοδος των γονέων/κηδεμόνων στο σχολικό χώρο επιτρέπεται μόνο κατά τις προβλεπόμενες ώρες συναντήσεων με τους εκπαιδευτικούς των τάξεων. Οι γονείς-κηδεμόνες οφείλουν να επικαιροποιούν τα στοιχεία επικοινωνίας τους, και να ενημερώνουν άμεσα τους εκπαιδευτικούς για κάθε αλλαγή, ώστε το Σχολείο να έχει τα ισχύοντα τηλέφωνά τους και τις έγκυρες ηλεκτρονικές διευθύνσεις τους για την αποστολή ενημερωτικών σημειωμάτων ή/και βεβαιώσεων για την πραγματοποίηση εκπαιδευτικών εκδρομών, για την παρακολούθηση εκπαιδευτικών θεαμάτων κ.λπ. Επίσης, οι γονείς/κηδεμόνες θα πρέπει τακτικά να επισκέπτονται την ιστοσελίδα του Σχολείου και να ενημερώνονται υπεύθυνα και γρήγορα για τα θέματα του Σχολείου. Τέλος, οι γονείς/κηδεμόνες θα πρέπει να έχουν φροντίσει είτε οι ίδιοι ή πρόσωπα που έχουν εξουσιοδοτήσει να είναι άμεσα διαθέσιμοι σε επικείμενες έκτακτες περιπτώσεις.

Φυσικοί κηδεμόνες του μαθητή είναι ο πατέρας και η μητέρα του. Αυτοί είναι κηδεμόνες του μαθητή, εφόσον κατοικούν στην πόλη όπου βρίσκεται το σχολείο. Διαφορετικά, ορίζουν οι ίδιοι με έγγραφη δήλωση τον κηδεμόνα του μαθητή. Οι γονείς και οι κηδεμόνες εγγράφουν τον μαθητή στο σχολείο, επικοινωνούν συχνά με τον Διευθυντή και με τους εκπαιδευτικούς της τάξης, παρακολουθούν με ενδιαφέρον τη φοίτηση, το ήθος και τη σχολική επίδοση και ενημερώνουν υπεύθυνα το σχολείο για όλα τα ζητήματα τα οποία σχετίζονται με τον μαθητή και επηρεάζουν τη συμπεριφορά του στο σχολείο.

Κάθε φορά που δημιουργείται ένα θέμα το οποίο σχετίζεται με έναν συγκεκριμένο μαθητή και πρόκειται να απασχολήσει το σχολείο, ο πρώτος που πρέπει να ενημερωθεί σχετικά είναι ο Γονέας – Κηδεμόνας, ο οποίος με τη σειρά του θα πρέπει να συνεργαστεί με το σχολείο.

Για τη συμμετοχή του μαθητή σε ορισμένες σχολικές εκδηλώσεις είναι απαραίτητο να υπάρχει έγκριση του κηδεμόνα, όπως ορίζεται από την κείμενη νομοθεσία. Το σχολείο μπορεί να ζητήσει τη γνώμη ή την έγκριση του Γονέα – Κηδεμόνα για κάποιες άλλες εκδηλώσεις, για τις οποίες δεν υπάρχει σχετική πρόβλεψη. Αυτή η συνεργασία εμπεριέχει σημαντική ευθύνη και πρέπει να γίνεται με προσοχή.

Ο Γονέας/Κηδεμόνας δικαιούται να έχει πλήρη και υπεύθυνη ενημέρωση για τον μαθητή και οφείλει να προσέρχεται στις συγκεντρώσεις που ορίζει ο εκάστοτε εκπαιδευτικός της τάξης. Επίσης οφείλει και ο ίδιος να ενημερώνει το σχολείο για θέματα που μπορεί να επηρεάζουν την επίδοση ή τη συμπεριφορά του μαθητή στο σχολείο.

4.3  Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων

Οι γονείς/ κηδεμόνες των μαθητών και μαθητριών του 7ου Δημοτικού Σχολείου Πύργου συγκροτούν τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων, που φέρει την επωνυμία του σχολείου και συμμετέχουν αυτοδικαίως σε αυτόν. Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων είναι ένας σημαντικός θεσμός, αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της Σχολικής Κοινότητας και για αυτό είναι σημαντική η συμμετοχή όλων των γονέων/ κηδεμόνων. Βρίσκεται σε άμεση συνεργασία και επικοινωνία με τον Διευθυντή/ Διευθύντρια, τον Σύλλογο Διδασκόντων του Σχολείου, αλλά και με τον Πρόεδρο/ την Πρόεδρο της Σχολικής Επιτροπής του Δήμου Πύργου Ηλείας.

Σκοπός του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 7ου Δημοτικού Σχολείου Πύργου είναι να προωθήσει και να ενισχύσει την ευημερία στη σχολική κοινότητα, να παρέχει υποστήριξη στους γονείς μέσα από μια προσανατολισμένη φιλοσοφία, να υποστηρίζει τις πρωτοβουλίες των μαθητών, να ενθαρρύνει τις εθελοντικές δράσεις, να οργανώνει πολιτιστικές εκδηλώσεις και επιμορφωτικές δράσεις για θέματα που απασχολούν γονείς και μαθητές, να δημιουργεί φιλικές και κοινωνικές σχέσεις, να προάγει την επικοινωνία μεταξύ των εκπαιδευτικών και γονέων με στόχο την αποτελεσματικότερη εκπαίδευση των μαθητών, να συμβάλλει με δωρεές στην υλικοτεχνική υποδομή του σχολείου.

4.4  Σχολικό Συμβούλιο

Στο σχολείο μας λειτουργεί το Σχολικό Συμβούλιο, στο οποίο συμμετέχουν ο Σύλλογος Διδασκόντων, το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων και ο εκπρόσωπος της Τοπικής Αυτοδιοίκησης του δήμου Πύργου.

Έργο του Σχολικού Συμβουλίου αποτελεί η συμβολή του στη διασφάλιση της εύρυθμης και αρμονικής λειτουργίας της σχολικής μονάδας. Το Σχολικό Συμβούλιο λειτουργεί συλλογικά και προτείνει παρεμβάσεις και στοχευμένες ενέργειες για την επίλυση θεμάτων που αφορούν στον τρόπο οργάνωσης και λειτουργίας της διαδικασίας της σίτισης, στην υγιεινή, στην ασφάλεια και στην πρόληψη ατυχημάτων στον σχολικό χώρο, καθώς και σε ζητήματα βελτίωσης της υλικοτεχνικής υποδομής.

Ένα ανοιχτό και δημοκρατικό σχολείο έχει ανάγκη από τη σύμπραξη όλων των παραπάνω προσώπων, ώστε να επιτύχει στην αποστολή του. Ο κοινωνικός περίγυρος αποτελεί το περιβάλλον μέσα στο οποίο το σχολείο αναπτύσσει το μορφωτικό του έργο.

4.5  Η σημασία της σύμπραξης όλων

Το σχολείο μας με σκοπό να προωθήσει τη συμπερίληψη όλων των μαθητών, να χαρακτηριστεί δημοκρατικό και συνεργατικό και να καταστεί ανοιχτό προς όλους τους μαθητές, έχει απόλυτη ανάγκη τη σύμπραξη όλων των μαθητών και των μαθητριών, των εκπαιδευτικών, του/της Διευθυντή/Διευθύντριας, του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, της Σχολικής Επιτροπής, της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Η καθολική συνεργασία και επικοινωνία όλων των παραπάνω θα συμβάλλει στην επίτευξη του σκοπού.

5.Πολιτική του σχολείου για προστασία από πιθανούς κινδύνους.

Οι φυσικές καταστροφές παρουσιάζουν αυξητική τάση τα τελευταία χρόνια με ποικίλες συνέπειες στο ανθρωπογενές περιβάλλον. Οι σχολικές μονάδες, ως λειτουργικοί χώροι φιλοξενίας και δραστηριοποίησης, απαιτούν αυξημένο βαθμό ετοιμότητας έναντι των κινδύνων αυτών.

Στην αρχή του σχολικού έτους ο Διευθυντής του σχολείου σε συνεργασία με τον Σύλλογο Διδασκόντων προβαίνει σε όλες τις απαιτούμενες ενέργειες που προβλέπονται για την αντιμετώπιση των έκτακτων αναγκών εντός του σχολικού χώρου. Ακόμη, παρέχεται ενημέρωση στους μαθητές και τις μαθήτριες αναφορικά με τους βασικούς κανόνες καθώς και τους τρόπους αντίδρασης κατά την εκδήλωση των φαινομένων αυτών.

Σε καταστάσεις πανδημίας ή ακραίων – επικίνδυνων φαινομένων οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές – μαθήτριες, οι γονείς – κηδεμόνες και ο Διευθυντής οφείλουν να συμμορφώνονται και να ακολουθούν ρητά τις οδηγίες που εκδίδουν οι εκάστοτε αρμόδιοι φορείς: π.χ. ΕΟΔΥ, ΥΠΑΙΘ, Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας κ.λπ. για την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μας μονάδας και την ασφάλεια των μελών της.

5.1  Σχέδιο έκτακτης ανάγκης σε περίπτωση σεισμού

Η ευθύνη του σχεδιασμού ανατίθεται με απόφαση του συλλόγου διδασκόντων στον εκάστοτε υπεύθυνο πολίτικης προστασίας του σχολείου. Σύμφωνα με το σχέδιο έκτακτης ανάγκης:

Την ώρα του σεισμού ο εκπαιδευτικός διατηρεί την ψυχραιμία του και ζητά να καλυφθούν οι μαθητές κάτω από τα θρανία κρατώντας με το χέρι τους το πόδι του θρανίου και να μείνουν σε αυτή τη θέση μέχρι να τελειώσει ο σεισμός. Ο ίδιος καλύπτεται κάτω από την έδρα. Καθησυχάζει και ενθαρρύνει τους μαθητές που έχουν έντονες συναισθηματικές αντιδράσεις. Οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί που δεν βρίσκονται σε αίθουσα διδασκαλίας και δεν υπάρχει τραπέζι, γραφείο ή θρανίο στο χώρο που βρίσκονται πρέπει να σκύψουν και να πλησιάσουν στο δάπεδο όσο το δυνατόν μακριά από επικινδυνότητες, προστατεύοντας το κεφάλι και τον αυχένα τους με τα χέρια τους.

Μόλις τελειώσει ο σεισμός, ο εκπαιδευτικός ζητά από τους μαθητές να σηκωθούν και τους οδηγεί στο προαύλιο βάσει σχεδίου, με βήμα γοργό, αποφεύγοντας πάντα την πλευρά των παραθύρων. Πρώτα εκκενώνουν την αίθουσα οι μαθητές και τελευταίος αποχωρεί ο εκπαιδευτικός. Εάν κατά τη διάρκεια της εκκένωσης του σχολικού κτιρίου εκδηλωθεί κάποιος νέος σεισμός, θα πρέπει να ακολουθηθεί από όλους εκ νέου η οδηγία αυτοπροστασίας: "Μένω στο χώρο που βρίσκομαι, Σκύβω, Καλύπτομαι και παραμένω στη θέση μου μέχρι να τελειώσει ο σεισμός". Μετά το πέρας του σεισμού θα συνεχιστεί η διαδικασία εκκένωσης. Σε ότι αφορά στην διαδικασία εκκένωσης αυτή θα γίνει σύμφωνα με τις οδηγίες που υπάρχουν στο Σχολικό Σχέδιο.

Το σχολείο έχει εκπονήσει σχέδιο εκκένωσης και συγκέντρωσης των μαθητών και του εκπαιδευτικού προσωπικού σε ασφαλές μέρος.

Το σχέδιο εκκένωσης και συγκέντρωσης των μαθητών, είναι αναρτημένο στο γραφείο Διδασκόντων και στις αίθουσες διδασκαλίας και φαίνεται στο παρακάτω σχεδιάγραμμα.

 pinakas1

Το σχέδιο προστασίας από τους σεισμούς διδάσκεται στους μαθητές και το εκπαιδευτικό προσωπικό με επαναλαμβανόμενες ασκήσεις ετοιμότητας.

5.2  Σχέδιο έκτακτης ανάγκης σε περίπτωση εκδήλωσης πυρκαγιάς.

 Προληπτικά μέτρα

Το σχολείο έχει προμηθευτεί πυροσβεστήρες για την κατάσβεση πυρκαγιάς οι οποίοι έχουν τοποθετηθεί σε εμφανή σημεία του σχολείου και όλα τα απαραίτητα εργαλεία πυροσβεστικής «φωλιάς».

Κατασταλτικά μέτρα

1.   Σε περίπτωση που εκδηλωθεί πυρκαγιά, ο εκπαιδευτικός που το αντιληφθεί πρώτος, ειδοποιεί γρήγορα και ψύχραιμα το Διευθυντή του Σχολείου ή αν αυτός απουσιάζει τον Υποδιευθυντή ή την Υποδιευθύντρια.

2.     Ο διευθυντής ειδοποιεί γρήγορα όλους τους εκπαιδευτικούς. Πρωταρχικό μέλημα των εκπαιδευτικών είναι να οδηγήσουν τους μαθητές τους, χωρίς πανικό και με ασφάλεια στον αύλειο χώρο του Σχολείου σύμφωνα με το σχέδιο εκκένωσης.

3.    Ο Διευθυντής καλεί την Πυροσβεστική. Τα τηλέφωνα της πυροσβεστικής υπηρεσίας είναι γραμμένα στον πίνακα ανακοινώσεων που βρίσκεται στο γραφείο Διδασκόντων.

4.  Η έξοδος των μαθητών στον αύλειο χώρο θα γίνει όπως και στην περίπτωση σεισμού εκτός αν η εστία της πυρκαγιάς εμποδίζει την έξοδο από συγκεκριμένη πόρτα οπότε θα αντιμετωπιστεί η κατάσταση ανάλογα.

5.  Φυσικά πρώτα εξέρχονται οι μαθητές του τμήματος που έχει εκδηλωθεί η πυρκαγιά.

6.   Ο Διευθυντής ή ο υποδιευθυντής ή ο υπεύθυνος εκπαιδευτικός του σχολείου κλείνει το γενικό διακόπτη ηλεκτρικού ρεύματος.

7.    Οι εκπαιδευτικοί κατά την έξοδο βρίσκονται στις ανοιχτές πόρτες των αιθουσών για να παρακολουθούν τη σειρά εξόδου των μαθητών τους και στο τέλος τους ακολουθούν στο χώρο συγκέντρωσης στην αυλή.

5.3  Υγεία

Το σχολείο δεσμεύεται να εξασφαλίσει και να προωθήσει ένα ασφαλές και υγιές περιβάλλον εργασίας και μάθησης για το προσωπικό και τους μαθητές. Παράλληλα δεσμεύεται να λειτουργεί σύμφωνα με το νομοθετικό πλαίσιο που περιγράφεται στην πολιτική για την υγεία και την ασφάλεια των σχολείων καθώς και της εφαρμογής των διαδικασιών για την αντιμετώπιση εκτάκτων αναγκών.

Επίσης, παρέχει την κατάλληλη εκπαίδευση και επιμόρφωση για την ασφάλεια του προσωπικού και των μαθητών. Το σχολείο εκπροσωπείται στα θέματα υγείας  και ασφάλειας από δυο υπευθύνους που ορίζονται με απόφαση του συλλόγου διδασκόντων και του διευθυντή.

Η Εκπαίδευση για την υγεία και την ασφάλεια στηρίζεται στο τρίπτυχο:

5.3.1. Περίθαλψη και Πρώτες Βοήθειες

H Σχολική Νοσηλεύτρια από το σχολικό έτος 2020-21 βρίσκεται στο σχολείο όλες τις ώρες λειτουργίας του και προσφέρει σε όλους τους μαθητές πρώτες βοήθειες σε έκτακτες περιπτώσεις αλλά και για στην αντιμετώπιση ιδιαίτερων αλλεργιών.

5.3.2  Ασθένεια Μαθητών

Σε περίπτωση ασθένειας μαθητή, μεταφέρεται στο χώρο της Σχολικής Νοσηλεύτριας για την απαιτούμενη φροντίδα και ενημερώνονται άμεσα οι γονείς. Ο μαθητής που ασθενεί και δεν είναι σε θέση να επιστρέψει στην τάξη του, παραμένει στο σχολείο έως την αποχώρησή του.

Σε περιπτώσεις μεταδοτικής ασθένειας απαιτείται η έγγραφη σύσταση της παιδιάτρου για την επιστροφή στο σχολείο. Σε αυτές τις περιπτώσεις είναι σημαντικό να ενημερώνεται από την οικογένεια άμεσα η διεύθυνση του σχολείου για την ασθένεια του μαθητή.

5.3.3  Φαρμακευτική Αγωγή

Στο σχολείο δε μεταφέρονται φάρμακα εκτός και αν είναι απολύτως απαραίτητο για την υγεία του μαθητή. Μόνο τα φάρμακα με συνταγή, (π.χ. ινσουλίνη) που πρέπει να λαμβάνονται τρεις ή τέσσερις φορές την ημέρα ή στην περίπτωση μιας απειλητικής για τη ζωή ασθένειας η αλλεργίας, χορηγούνται στο σχολείο από τη Σχολική Νοσηλεύτρια.

5.3.4  Μέτρα Πρόληψης και Αντιμετώπισης Μεταδοτικών Ασθενειών

 5.3.5  Ατυχήματα Αντιμετώπιση – Καταγραφή – Διερεύνηση

Το σχολείο παίρνει όλα τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας, αλλά ατυχήματα μπορούν να συμβούν.

Τα ατυχήματα των μαθητών αντιμετωπίζονται κατάλληλα στο χώρο του σχολείου με την παροχή των Πρώτων Βοηθειών από τη Σχολική Νοσηλεύτρια.

Οι γονείς ενημερώνονται άμεσα για την κατάσταση του μαθητή, καθώς και για τον τρόπο που προέκυψε το συμβάν.

Αν το περιστατικό είναι σοβαρό και απαιτείται μεταφορά του μαθητή στο νοσοκομείο αυτή γίνεται με ασθενοφόρο του ΕΚΑΒ. Κατά τη μεταφορά ο μαθητής συνοδεύεται από τη Σχολική Νοσηλεύτρια ή από μέλος του προσωπικού, ενώ παράλληλα ενημερώνονται οι γονείς. Τα σοβαρά ατυχήματα γνωστοποιούνται στον Διευθυντή, ο οποίος θα συντάξει έκθεση ατυχήματος και θα είναι υπεύθυνος για τη διερεύνηση των αιτιών που το προκάλεσε.

Όλα τα ατυχήματα καταγράφονται στο βιβλίο συμβάντων – ατυχημάτων και εξετάζονται από τη Σχολική Νοσηλεύτρια προκειμένου να λάβει γνώση για τα αίτια που τα προκάλεσαν, αλλά και για τα νέα μέτρα που πρέπει να ληφθούν για την ασφάλεια των μαθητών. Το βιβλίο συμβάντων – ατυχημάτων ενημερώνεται και φυλάσσεται στο σχολείο από τη Σχολική Νοσηλεύτρια.

6. Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας – Διαδικασίες διασφάλισης της εφαρμογής του.

Ο κοινά συμφωνημένος Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας βασίζεται στην ισχύουσα νομοθεσία (ΦΕΚ Β΄491/09-02-2021) και στις σύγχρονες παιδαγωγικές και διδακτικές αρχές. Η τήρησή του από όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας (μαθητές, εκπαιδευτικούς, βοηθητικό προσωπικό, γονείς/κηδεμόνες) αποτελεί προϋπόθεση της εύρυθμης λειτουργίας του σχολείου μας και είναι θεμέλιο βάσει του οποίου το σχολείο μπορεί να επιτύχει τους ιδιαίτερους στόχους και το όραμα που έχει θέσει.

Θέματα που ενδέχεται να προκύψουν και τα οποία δεν προβλέπονται από τον Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας, θα αντιμετωπιστούν βάσει της συνεργασίας του Διευθυντή με τον Σύλλογο Διδασκόντων και σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης καθώς και της ισχύουσας εκπαιδευτικής νομοθεσίας.

 

Πύργος 12 Απριλίου 2021

Ο ΔΙΕΥΘΥΝΤΗΣ

onomaonoma 1

ΜΙΚΕΛΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ

Εγκρίνεται

Συντονιστής Εκπαιδευτικού Έργου (οποίος έχει την παιδαγωγική ευθύνη του σχολείου)

 

ΖΑΓΚΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ

Ημερομηνία: ………………………………………………….

Διευθυντής Εκπαίδευσης.

 

ΚΛΑΔΗΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

Ημερομηνία: ………………………………………………….

Πηγές

Νομοθετικές ρυθμίσεις

-     Εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας σχολικών μονάδων ((ΦΕΚ Β΄491/09-02-2021)

Πηγές

 

-  Ν.4692/2020, «Αναβάθμιση του Σχολείου και άλλες διατάξεις»

-  ΠΔ79/2020, «Οργάνωση και λειτουργία νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων»

-  Προγραμματισμός εκπαιδευτικού έργου Νηπιαγωγείων και Δημοτικών Σχολείων για το σχολικό έτος 2019-2020 (Η Εγκύκλιος για Νηπιαγωγεία σε μορφή pdf, Η Εγκύκλιος για Δημοτικά Σχολεία σε μορφή pdf)

-Καθηκοντολόγιο Εκπαιδευτικών(ΦΕΚ1340/2002–Φ.353.1/324/105657/Δ1/2002)

Άλλες πηγές

 

Σχολικός Οδηγός - Για τους γονείς και κηδεμόνες των μαθητών και μαθητριών των Δημόσιων Νηπιαγωγείων και Δημοτικών Σχολείων-Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων

-  Διεθνής Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού(1989)-Συνήγορος του Παιδιού