7ο Δημοτικό Πύργου

Πρώτη έκθεση εσωτερικής αξιολόγησης

 

 EIKONA 1                                                                   EIKONA 2                        

 

 

 

Πρώτη Έκθεση Εσωτερικής Αξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου της Σχολικής Μονάδας (έτος αναφοράς: 2020-2021)

 

 Α. ΤΑΥΤΟΤΗΤΑ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

 

Καταγράφονται συνοπτικά τα χαρακτηριστικά και οι ιδιαιτερότητες της σχολικής μονάδας, που κρίνονται σημαντικά για την αποτύπωση της εικόνας του σχολείου

 

Η παρακάτω έκθεση αποτυπώνει την άποψη του Διευθυντή του σχολείου αφού κατά το σχολικό έτος 2020-21 όλο το εκπαιδευτικό προσωπικό του σχολείου συμμετείχε στην απεργία - αποχή και ως εκ τούτου δεν πραγματοποιήθηκε καμία ενέργεια αξιολόγησης.

Το εκπαιδευτικό προσωπικό που φέτος υπηρετεί στο σχολείο σε μεγάλο ποσοστό πέρυσι βρισκόταν σε άλλο σχολείο.

Το σχολείο μας, 7ο Δημοτικό σχολείο Πύργου, ιδρύθηκε το 1955 (ΦΕΚ 226/Α/24-08-1955), λειτουργεί στην περιοχή Χαλικιάτικα του Δήμου Πύργου Ηλείας που χαρακτηρίζεται από πολύπλοκα κοινωνικά, πολιτιστικά και οικονομικά χαρακτηριστικά, αφού οι περισσότεροι από τους γονείς των μαθητών ανήκουν στην μεσαία κοινωνική τάξη, είναι δηλαδή κυρίως εργάτες, αγρότες, ελεύθεροι επαγγελματίες, ενώ αρκετοί από αυτούς είναι αλλοδαποί, (κυρίως Αλβανοί) και Ρομά. Το μορφωτικό επίπεδο των γονέων των μαθητών ειναι μέτριο.

Το σχολείο από το 1955 μέχρι το 1993 στεγαζόταν σε ενοικιασμένο κτίριο και απο το 1993 και μετά στεγάζεται στο σημερινό κτίριο του οποίου η κατάσταση κρίνεται μέτρια αφού χρειάζεται σημαντικές βελτιώσεις προκειμένου να ανταποκριθεί στις σύγχρονες απαιτήσεις.

Το σχολείο εκτός απο τις 12 αίθουσες διδασκαλίας, διαθέτει αύλειο χώρο περίπου 2 στρ., γήπεδο βόλεϊ και μπάσκετ, εργαστήριο φυσικών επιστημών, πλήρως εξοπλισμένο εργαστήριο ΤΠΕ, αίθουσα πολλαπλών χρήσεων και γραφεία Διευθυντή και συλλόγου Διδασκόντων.

Η υλικοτεχνική υποδομή του σχολείου έχει βελτιωθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια.

Την τελευταία δεκαετία στο σχολείο φοιτούν κατά μέσο όρο 275 μαθητές. Από αυτούς οι 30 περίπου είναι αλλοδαποί και οι 15 μαθητές Ρομά. Κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2020-21 υπηρέτησαν στο σχολείο 33 εκπαιδευτικοί από τους οποίους οι 21 ήταν μόνιμοι και οι υπόλοιποι αναπληρωτές.

Στo σχολείο λειτουργεί ολοήμερο τμήμα, Τμήμα Ένταξης, τμήμα ΖΕΠ, ενώ παρέχεται βοήθεια σε 2-3 μαθητές κάθε χρόνο μέσω του θεσμού της παράλληλης στήριξης.

 

Β. ΣΥΝΟΛΙΚΗ ΑΠΟΤΙΜΗΣΗ ΤΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ

 

Παιδαγωγική και μαθησιακή λειτουργία

 

Θετικά σημεία

 

  • Η ελάχιστη μαθητική διαρροή.
  • Η χρήση σύγχρονων μεθόδων και μέσων διδασκαλίας.
  • Οι επιτυχείς προσπάθειες των εκπαιδευτικών να διατηρήσουν κάποια μορφή σχολικής εκπαίδευσης και επικοινωνίας με τους μαθητές τους και τους γονείς τους κατά τη διάρκεια της καραντίνας, κυρίως με δικά τους μέσα.
  • Η πολύ καλή λειτουργία των αντισταθμιστικών δομών του σχολείου.

 

Σημεία προς βελτίωση

 

  1. Η αποκατάσταση των σχέσεων του σχολείου με τις οικογένειες των μαθητών οι οποίες παρά τις όποιες προσπάθειες κλωνίστηκαν από τα μέτρα που τα σχολεία αναγκάστηκαν να εφαρμόσουν σύμφωνα με τα υγειονομικά πρωτόκολλα περιορισμού της πανδημίας covid-19.
  2. Ο τρόπος επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών στη λειτουργία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.
  3. Η μη συμμετοχή μαθητών Ρομά στη διαδικασία της τηλεκπαίδευσης.

 

Διοικητική λειτουργία

Θετικά σημεία

 

  1. Η δημιουργία και εφαρμογή εσωτερικού κανονισμού του σχολείου.
  2. Η διατύπωση σταθερού οράματος για την εργασία του σχολείου και ο καθορισμός στόχων, επιδιώξεων και αξιών που διέπουν τη σχολική ζωή.
  3. Η διαμόρφωση συλλογικού, συμμετοχικού πλαισίου εργασίας.
  4. Ο σωστός εκπαιδευτικός προγραμματισμός.
  5.  Η αξιοποίηση όλων των διαθέσιμων οικονομικών πόρων και χώρων του σχολείου.
  6. Η ανταπόκριση της διοικητικής λειτουργίας του σχολείου στις αυξημένες υποχρεώσεις που δημιούργησε η πανδημία.

 

Σημεία προς βελτίωση

 

  1. Η μείωση των αναγκαίων πόρων για την λειτουργικές ανάγκες του σχολείου.
  2. Η άκαρπη και ατελέσφορη διαχείριση του σχολικού χρόνου που εξουθενώνει τους εκπαιδευτικούς.
  3. Η μη ύπαρξη διοικητικού προσωπικού για την γραμματειακή υποστήριξη των σχολικών μονάδων.
  4. Τα εξωδιδακτικά καθήκοντα (π.χ. σχολικά γεύματα) που δυσχεραίνουν το έργο της Διεύθυνσης και των εκπαιδευτικών και απομειώνουν τον διαθέσιμο χρόνο που αφιερώνουν στις μαθησιακές ανάγκες των μαθητών τους.

 

Επαγγελματική ανάπτυξη εκπαιδευτικών

Θετικά σημεία

 

Η συμμετοχή του σχολείου σε προγράμματα Erasmus τα τελευταία πέντε χρόνια και η συνεργασία με δεκάδες σχολεία του εξωτερικού.

Η ικανοποιητική εμπλοκή και συμμετοχή στα προγράμματα Erasmus όλου του εκπαιδευτικού προσωπικού του σχολείου.

Σημεία προς βελτίωση

 

  1. Η έλλειψη θεσμοθετημένης ουσιαστικής επιμόρφωσης με απαλλαγή από τα διδακτικά καθήκοντα.
  2. Η απροθυμία συμμετοχής του προσωπικού σε προγράμματα ενδοσχολικής επιμόρφωσης εκτός εργασιακού ωραρίου.