7ο Δημοτικό Πύργου

Ο ΘΑΥΜΑΣΤΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ

Ο ΘΑΥΜΑΣΤΟΣ ΚΟΣΜΟΣ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ

ΤΑΞΗ ΣΤ΄

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2015-2016

ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: Λαμπρόπουλος Σπύρος

                                          Γιαννάρου Χρυσή

                                          Παπανδρέου Χρήστος

ΣΥΝΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΕΚΠ/ΚΟΙ: Όιμπακ Γιώργος

                                          Κουρλιώτου  Φωτεινή

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ : ΤΡΙΜΗΝΗ

ΕΠΙΛΟΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ: Κριτήριο για την επιλογή του θέματος ήταν η δυνατότητα που δινόταν στους μαθητές να γνωρίσουν ένα συγγραφέα παιδικών βιβλίων στα πλαίσια του Φεστιβάλ Κινηματογράφου που γινόταν στην πόλη μας.

ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Ο σκοπός του προγράμματος είναι να καλλιεργήσει στους μαθητές την αγάπη για το καλό εξωσχολικό βιβλίο.

ΕΠΙΜΕΡΟΥΣ ΣΤΟΧΟΙ

  •          Να έρθουν σε επαφή με ενδιαφέροντα εξωσχολικά βιβλία..
  •          Να προσεγγίσουν σύγχρονα κοινωνικά θέματα μέσω του βιβλίου και να τα συγκρίνουν με δικές τους αντίστοιχες εμπειρίες από τον δικό τους κοινωνικό και οικογενειακό κύκλο.
    •          Να μάθουν να εκφράζουν τις σκέψεις και τα συναισθήματά τους.
    •          Να καλλιεργήσουν τη φαντασία τους .

ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΚΑ ΕΡΓΑΛΕΙΑ

  •          Μέθοδος project ? ομάδες εργασίας
  •          Συνέντευξη με το συγγραφέα Μάνο Κοντολέων.
  •          Εξάσκηση στην ακρόαση, την ανάγνωση και ανάλυση κειμένου.
  •          Έρευνα στο διαδίκτυο.

ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΕΙΣ

Γλώσσα: Ανάπτυξη γενικότερων γλωσσικών δεξιοτήτων . Συζήτηση και επεξεργασία του βιβλίου του Μάνου Κοντολέων «Γάντι σε ξύλινο χέρι»

Εικαστικά: Κολάζ, ζωγραφική απόδοση ιστοριών του βιβλίου.

Θεατρική Αγωγή: Δραματοποίηση επιλεγμένων επεισοδίων από τις ιστορίες του βιβλίου.

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

  •          Ανάγνωση του βιβλίου.
  •          Συζήτηση με τον συγγραφέα.
  •          Επίσκεψη στη Βιβλιοθήκη Πύργου.
  •          Επίσκεψη στην Βιβλιοθήκη του Πανεπιστημίου Πατρών.
  •          Επίσκεψη σε τυπογραφείο.
  •          Καταγραφή εμπειριών .

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν από κοντά έναν αγαπημένο συγγραφέα παιδικών βιβλίων, να συζητήσουν μαζί του και να λύσουν πολλές απορίες σχετικά με τη συγγραφή ενός βιβλίου. Επίσης, κατανόησαν τις αφορμές για τις οποίες γράφτηκε το βιβλίο «Γάντι σε ξύλινο χέρι», συνδυάζοντας αυτά που διάβασαν με τις ζωντανές μαρτυρίες του συγγραφέα. Τέλος έκαναν επέκταση των μηνυμάτων του βιβλίου σε δικές τους κοινωνικές καταστάσεις, τόσο στην ιδιωτική και οικογενειακή τους ζωή,  όσο και στην σχολική καθημερινότητα (θέματα αλληλοκατανόησης, αποδοχής της διαφορετικότητας και της ιδιαιτερότητας των συνανθρώπων μας).

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΚΟ ΥΛΙΚΟ