7ο Δημοτικό Πύργου

Καινοτόμα Προγράμματα

ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΩΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗΣ ΠΑΙΧΝΙΔΙΩΝ

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΓΩΓΗ ΤΟΥ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗ ΜΕ ΤΗ ΜΕΘΟΔΟ PROJECT

 ( ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ )

ΣΧΕΔΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ « ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΩΣ ΚΑΤΑΝΑΛΩΤΗΣ ΠΑΙΧΝΙΔΙΩΝ»

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ: ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ- ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2013

Υπεύθυνοι προγράμματος : Σπυρόπουλος Γεώργιος, Κύργου Βασιλική, Μπότσα Δήμητρα

Τάξη : Δ1-Δ2-Δ3

Σχολ. Έτος: 2013 - 2014

 

Κριτήρια επιλογής θέματος: Ηεπιλογή του θέματος προέκυψε από συζήτηση μέσα στην τάξη, η οποία περιστράφηκε γύρω από τις δύο βασικές λέξεις «κατανάλωση» και «παιχνίδι». Οι εμπερίες και οι παραστάσεις των παιδιών σε ό,τι αφορά στο παιχνίδι ήταν αρκετές. Η διερεύνηση του θέματος κατανάλωση παιχνιδιών, παρουσιάζει ενδιαφέρον για όλους τους μαθητές.

Γενικός σκοπός: Η απόκτηση γνώσεων από τους μαθητές για θέματα κατανάλωσης και ο εξοπλισμός τους με δεξιότητες, ικανότητες ώστε να ενεργούν ως υπεύθυνα και ενημερωμένα άτομα.

Στόχοι:

   Να καταναοήσουν βασικές έννοιες σχετικές με το θέμα όπως: κατανάλωση, καταναλωτής, δικαίωμα, υποχρέωση, πληροφόρηση, παραπληροφόρηση, προστασία, δικαιώματα και υποχρεώσεις καταναλωτή, διαφήμιση, εγγύηση προϊόντος, σύμβολα προστασίας, οδηγίες χρήσης.

   Να αντιληφθούν στο μέτρο των δυνατοτήτων τους, ότι στην αγορά παιχνιδιών υπάρχουν κίνδυνοι για την ασφάλεια και την προστασία τους.

   Ως αγοραστές παιχνιδιών οι μαθητές να αναπτύξουν την κριτική τους ικανότητα ως προς την ποιότητα των παιχνιδιών.

   Να αντιληφθούν και να εφορμόζουν στην πράξη τα δικαιώματά τους ως καταναλωτές.

Δραστηριότητες:

1η ) Τα πρώτα βήματα

Α) Προβληματισμός των παιδιών με το θέμα

Β) Καταγραφή αποριών, απόψεων και ερωτήσεων για τη δημιουργία ενός βασικού δομικού προσχεδίου

2η) Συλλογή από φωτογραφίες παιχνιδιών από περιοδικά, εφημερίδες, φυλλάδια και χωρισμός σε ατομικά ? ομαδικά. Τα κολλούν σε μεγάλα χαρτόνια.

3η) Μετά από συζήτηση καταγράφουν τις απόψεις τους για τους κινδύνους που κρύβονται στα διάφορα παιχνίδια.

4η) Καταγραφή οδηγιών για την αγορά παιχνιδιών.

5η) Με τη βοήθεια κατάλληλων πηγών (άρθρα εφημερίδων και περιοδικών, έντυπο υλικό από ενώσεις προστασίας των καταναλωτών) διερευνούν τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις του καταναλωτή.

6η) Κατασκευάζουν αφίσες και τις κολλούν στην τάξη με τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις των καταναλωτών.

7η) Ετοιμάζουν φυλλάδιο με όλα όσα διδάχτηκαν και το μοιράζουν στα παιδιά του σχολείου και στους γονείς τους.

8η) Ερευνούν ποια από τα παιχνίδια τους τα απέκτησαν επηρρεασμένοι από τη διαφήμιση και ποια όχι.

9η) Καταγράφουν ποιες διαφημίσεις παιχνιδιών γνωρίζουν.

10η) Δραματοποίηση- παίξιμο ρόλων. Οι μαθητές παίζουν το κατάστημα παιχνιδιών.

11η) Προσκομίζουν συσκευασίες διάφορων παιχνιδιών και επισημαίνουν τα στοιχεία που αναγράφονται σε αυτές όπως: οδηγίες για το πώς παίζεται, ποιο είναι το υλικό κατασκευής κ.ά.

12η) Επίσκεψη σε κατάστημα παιχνιδιών.

Με το θέμα θα ασχοληθούμε από τις αρχές Οκτώβρη μέχρι και το τέλος Δεκεμβρίου 2013, στη διάρκεια της ευέλικτης ζώνης και της αισθητικής αγωγής.

Διαθεματικές προσεγγίσεις :

Αισθητική αγωγή: ζωγραφιές - αφίσες

Θεατρική αγωγη : παίξιμο ρόλων σχετικά με το θέμα ( αγορά παιχνιδιού- διεκδίκηση δικαιώματος)

Γλώσσα: Παραγωγή γραπτού λόγου ( η χρησιμότητα των παιχνιδιών - ο ρόλος της διαφήμισης - κριτήρια με τα οποία αγοράζουν παιχνίδια).

Αξιολόγηση:  Η αξιολόγηση γίνεται σε όλες τις φάσεις υλοποίησης των δραστηριοτήτων του σχεδίου εργασίας, καθώς και στα διαλείμματα ενημέρωσης και ανατροφοδότησης.

Συνεργάτες: Δάσκαλος θεατρικής αγωγής : Βρόντος Γιώργος

                       Δασκάλα εικαστικών: Γκιούρα Σουλτάνα

 

 

ΤΟ ΝΕΡΟ ΑΝΕΚΤΙΜΗΤΟΣ ΘΗΣΑΥΡΟΣ

 

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΜΕ ΤΗ ΜΕΘΟΔΟ PROJECT 

 «ΤΟ ΝΕΡΟ ΑΝΕΚΤΙΜΗΤΟΣ ΘΗΣΑΥΡΟΣ»

Υπεύθυνοι προγράμματος : Σπυρόπουλος Γεώργιος, Κύργου Βασιλική, Μπότσα Δήμητρα

Τάξη : Δ1-Δ2-Δ3

Σχολ. Έτος: 2013 ? 2014

 

Επιλογή θέματος

Αφορμή για την επιλογή του θέματος υπήρξε η δεύτερη ενότητα « Ρώτα το νερό... τι τρέχει » από το μάθημα της γλώσσας. Μέσα από συζήτηση οι μαθητές εξέφρασαν την επιθυμία να γνωρίσουν περισσότερα πράγματα για το νερό, για τη σημασία του για την ύπαρξη ζωής στον πλανήτη μας και την ανάπτυξη των πολιτισμών, για τη θέση του στη χριστιανική θρησκεία και για τις παραδόσεις που έχουν σχέση με το νερό.

Γενικός σκοπός

Η απόκτηση γνώσεων από τους μαθητές για το νερό  και τη σημασία της ύπαρξής του για κάθε ζωντανό οργανισμό.

Διαβάστε περισσότερα: ΤΟ ΝΕΡΟ ΑΝΕΚΤΙΜΗΤΟΣ ΘΗΣΑΥΡΟΣ

Γνωριμία με το μαγικό κόσμο των Μουσείων

Πρόγραμμα Στ! Τάξης

ΘΕΜΑ: Γνωριμία με το μαγικό κόσμο των Μουσείων

Διάρκεια προγράμματος: Οκτώβριος-Μάιος

Σχολικό έτος 2014-2015

Υπεύθυνοι Προγράμματος: Μπότσα Βασιλική, Τσουρούλα Μαρία

Επιλογή θέματος

Κριτήριο επιλογής του συγκεκριμένου θέματος στάθηκε η αντίστοιχη ενότητα στο βιβλίο της Γλώσσας (16η) , καθώς και η πληθώρα εικόνων που υπάρχουν στα βιβλία Ιστορίας και Θρησκευτικών.

Γενικός σκοπός

Πρωταρχικός σκοπός του προγράμματος είναι η καλύτερη γνωριμία των μαθητών με το μουσείο ως χώρο πολιτισμού αλλά και ως έναν τρόπο ταξιδιού στο χρόνο, αφού ζουν σε μία χώρα που η ιστορία και το παρελθόν διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην παροχή γνώσεων για την πολιτιστική μας κληρονομιά. Επίσης οι μαθητές θα έρθουν σε επαφή με μουσεία διαφορετικών ειδών.

Επιμέρους στόχοι

  •        Να γνωρίσουν οι μαθητές το μουσείο ως χώρο πολιτισμού κι έτσι να υιοθετήσουν θετική στάση απέναντι σε αυτή τη μορφή τέχνης.
  •        Να κατανοήσουν πως ο πολιτισμός του παρόντος αποτελεί αδιάκοπη συνέχεια του παρελθόντος.
  •        Διέγερση περιέργειας, προβληματισμού, παρατηρητικότητας και σεβασμού στο διαφορετικό.
  •        Να αισθανθούν τον ψυχαγωγικό χαρακτήρα της επίσκεψης σε ένα μουσείο.
  •        Να αντιληφθούν ομοιότητες και διαφορές στα εκθέματα μουσείων διαφορετικών ειδών.
  •        Να γνωρίσουν συγκεκριμένη ορολογία μέσα από την παρατήρηση των αντικειμένων.

Μέθοδος προσέγγισης

Οι μαθητές θα χωριστούν σε ομάδες εργασίας για τη συλλογή κι επεξεργασία των πληροφοριών με διερευνητική μέθοδο. Επίσης θα πραγματοποιηθούν εκπαιδευτικές επισκέψεις όπου οι μαθητές θα αυτενεργήσουν κάνοντας επιτόπιες παρατηρήσεις με καθοδηγητή και σύμβουλο τον εκπαιδευτικό. Η εργασία θα γίνει με τη μέθοδο PROJECT.

Διαθεματική προσέγγιση

Γλώσσα: Αναζήτηση πληροφοριών σε εφημερίδες, εγκυκλοπαίδειες, βιβλία, διαδίκτυο. Παραγωγή γραπτού λόγου, καταγραφή λεξιλογίου-ορολογίας.

Ιστορία: Προέλευση της λέξης μουσείο ? συσχέτιση με τις  9 Μούσες.

Γεωγραφία: Σπουδαιότεροι αρχαιολογικοί χώροι.

Μαθηματικά: Προβλήματα ταξινόμησης, στρογγυλοποίησης, εισπράξεις εισιτηρίων.

Θεατρική Αγωγή: Δραματοποίηση, δημιουργία κολλάζ.

Εικαστικά: Προσέγγιση μέσα από διάφορους τρόπους , όπως ζωγραφική, χρήση πηλού για κατασκευή αγγείων.

 Φυσική Αγωγή: Βιωματικό παιχνίδι « αγαλματάκια αμίλητα?.», εικονικό σκάψιμο για ανασκαφές, λαογραφικά στοιχεία.

Τ.Π.Ε.: Αναζήτηση πληροφοριών και φωτογραφιών από διάφορα είδη μουσείων και γνωριμία με τα πιο γνωστά μουσεία του κόσμου μέσω φωτογραφιών αλλά και εικονικής περιήγησης από το πρόγραμμα της GOOGLE ART PROJECT.

Μουσική: Η εξέλιξη της μουσικής στο χώρο και το χρόνο, γνωριμία με παραδοσιακά μουσικά όργανα.

Ενδεικτικές επισκέψεις

  1.      Αρχαιολογικό Αθηνών
  2.     Λαογραφικό Αμαλιάδας ή Βαρθολομιού.
  3.     Αρχαιολογικό Πύργου.
  4.     Αρχαίας Ολυμπίας.
  5.     Υδροκίνησης Δημητσάνας
  6.     Φυσικής Ιστορίας ή Αρχαιολογικό Πάτρας.
  7.     Υπαίθριο Σιδηροδρόμων και Ιστορικό Καλαμάτας.
  8.     Αρχαίων Ελληνικών Οργάνων ή Αρχαίας Ελληνικής Τεχνολογίας Κατακόλου.
     
  9. Μουσείο Ολοκαυτώματος Καλαβρύτων
  10. Μουσε?ο Ναυαγίων (Κάστρο Πύλου)

Αξιολόγηση