Πρόγραμμα Erasmus KA2 «AD-DICTED TO EDUCATION»
Για τρίτη φορά το σχολείο μας και για δύο σχολικά έτη έχει την ευκαιρία να συμμετέχει σε πρόγραμμα Erasmus με τίτλο αυτή τη φορά «AD-DICTED TO EDUCATION»
Το «ΕΘΙΣΜΕΝΟΙ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ» είναι ένα πρόγραμμα Erasmus+ KA2 που υλοποιείται από 6 σχολεία στην Πολωνία, Ελλάδα, Κροατία, Ρουμανία, Ισπανία και Ιταλία. Αυτό το πρόγραμμα προωθεί την ισότητα, την εξάλειψη των διακρίσεωνκαι την κοινωνική ένταξη σε όλους τους μαθητές∙ την απόκτηση βασικών δεξιοτήτων στη λήψη καίριων και υπεύθυνων αποφάσεων στις καταναλωτικές τους δραστηριότητες∙ την εξέλιξη των δεξιοτήτων τους στις γλώσσες (Αγγλικά, Γαλλικά, Ισπανικά) και τη χρήσητων τεχνολογιών της πληροφορίας και επικοινωνίαςσε πνέυμα συνεργασίας. Επίσης, ασχολειται με τη διάδοση της Ευρωπαϊκής Πολιτιστικής Κληρονομιάς.
Το πρόγραμμα διεξάγεται σε δύο σχολικά έτη (2019-2021) και οι δραστηριότητες επικεντρώνονται στη διαφήμιση, κατά το πρώτο έτος, καθώς και σε εργασίες για για αξίες όπως η ισότητα και η εξάλειψη των διακρίσεων ενώ κατά το δεύτερο έτος εστιάζει στη γνώση της πολιτιστικής κληρονομιάς των συμμετεχόντων χωρών. Όλα τα παραπάνω αναπτύσονται μέσα από διάφορες δραστηριότητες:εργαστήρια, προβληματισμούς, προφορικές παρουσιάσεις, αναζήτηση πληροφοριών, παρακολούθηση ανακοινώσεων, επισκέψεις μεταξύ των συμμετεχόντων σχολείων, μαθήματα κατάρτισης και χρήση ψηφιακών εργαλείων.
Σόποτ- Πολωνία, 20-22 Νοεμβρίου 2019
16 εκπαιδευτικοί από τις 6 συμμετέχοντες χώρες συναντηθήκαμε στο σχολείο της Πολωνίας όπου μας έγινε μια θερμή υποδοχή από τη συντονίστρια Aleksandra Rafflewska και μαζί με τη Διευθύντρια του σχολείου απολαύσαμε τραγούδια και χορούς που μας ετοίμασαν οι μικροί μαθητές. Στη διάρκεια των 3 ημερών συστηθήκαμε, συζητήσαμε για τις λεπτομέρειες του προγράμματος, εξοικειωθήκαμε με την πλατφόρμα του eTwinning και το Twinspace και κάναμε πολιτιστικές περιηγήσεις τόσο στην πόλη του Σόποτ όσο και στις γειτονικές πόλεις Γκντανσκ και Γκντίνια. Ήταν μια μεγάλη ευκαιρία για την επαγγελματική μας εξέλιξη μέσα σε ένα φιλικό περιβάλλον.
Ο κύριος στόχος της κινητικότητας ήταν η κατάρτιση των εκπαιδευτικών στο eTwinning.
● Τι είναι το eTwinning, το eTwinning live: προφίλ, αναρτήσεις,ομάδες και εκδηλώσεις.
● Γνωρίσαμε την πλατφόρμα στις λεπτομέρειές της εξετάζοντας διαφορετικές καρτέλες.
● Twinspace και καρτέλες; Σελίδες, ζωντανή μετάδοση,αναρτήσεις, υλικό και μέλη. Πώς να ανεβάσουμε έγγραφα και εικόνες.
● Δημιουργία σελίδων, δωρεάν εκπαιδευτικά ψηφιακά προγράμματα 2.0, συλλογικοί τοίχοι ανάρτησης, εικόνες προφίλ, περιοδικά, χάρτες,έρευνες, περιεχόμενα
●Στην εκπαίδευση για το eTwinning πήραν μέρος 19 εκπαιδευτικοί.
Εκτός από τη γνωριμία μας με το eTwinning γνωρίσαμε επίσης το πολωνικό Εκπαιδευτικό Σύστημα
Η Πολωνή συντονίστρια Aleksandra Rafflewska είχε προετοιμάσει μία παρουσίαση για το θέμα αυτό.
Ακόμα επισκεφτήκαμε τους χώρους του σχολείου κι έτσι μπορέσαμε να δούμε και να γνωρίσουμε από το ίδιο το προσωπικό πώς λειτουργεί η σχολική μονάδα.
Μετά τα Χριστούγεννα υλοποιήσαμε με όλα τα σχολεία δραστηριότητες σχετικά με τη διαφήμιση και την ισότητα:
(Η αφίσα που έφτιαξαν οι μαθητές της ΣΤ τάξης για την Ελληνίδα επιστήμονα αστροφυσικό, Αθηνά Κουστένη.)
Επειδή τα σχολεία παρέμειναν κλειστά συνεχίσαμε το πρόγραμμά μας από το σπίτι δουλεύοντας πάνω στη διαφήμιση και ενσωμάτωση (ένταξη).
Παρά την κατάσταση που δημιουργήθηκε από την πανδημία και τους καινούριους κανονισμούς που έπρεπε να τηρήσουμε στα σχολεία μας κατά τη διάρκεια αυτής της πορείας, συνεχίσαμε να δουλεύουμε πάνω σ’ αυτό το έργο.
Αυτός ο δεύτερος χρόνος είχε σαν βασικό στόχο να προωθήσουμε τη γνώση και το ενδιαφέρον για την Ευρωπαϊκή πολιτιστική κληρονομιά.
Πρώτο διαδικτυακό εκπαιδευτικό πρόγραμμα “ΕΝΕΡΓΕΣ ΜΕΘΟΔΟΛΟΓΙΕΣ: ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΜΕΣΩ ΤΗΣ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗΣ”
Εκπαιδευτικοί από όλες τις χώρες του προγράμματος παρακολούθησαν την πρώτη μικρής διάρκειας εκπαίδευση προσωπικού «Ενεργές μεθοδολογίες: Η εκπαίδευση διαμέσου της διαφήμισης» που πραγματοποιήθηκε εικονικά από τις 25 έως και τις 27 Νοεμβρίου. Η εκδήλωση έγινε με τη χρήση ψηφιακών εργαλείων όπως Zoom, eTwinning και Drive. Βασικοί μας στόχοι ήταν η εκμάθηση νέων εκπαιδευτικών μεθόδων και στρατηγικών διδασκαλίας προκειμένου να εφαρμοστούν στη διδακτική εξάσκηση και στην εξέλιξη του προγράμματός μας. O σκοπός μας ήταν επίσης να έρθουμε σε συμφωνία για το πώς θα προσαρμόσουμε το έργο μας στη διάρκεια του 2ου έτους λόγω των καινούριων συνθηκών που επέβαλε η πανδημία και να συμφωνήσουμε στα βασικά στοιχεία για την προετοιμασία της επερχόμενης εικονικής κινητικότητας που θα διεξαγόταν τον Μάρτιο με την παρουσία μαθητών.
Στη διάρκεια της εκδήλωσης έγιναν παρουσιάσεις από ειδικούς στο θέμα των ενεργών μεθοδολογιών: Εκμάθηση βάσει Έργων, Μάθηση και χρήση του Book Trailer ως εκπαιδευτικό εργαλείο, καθώς επίσης και εργαστήρια αλλά και συζητήσεις που θα κατέληγαν σε συμφωνία για την πορεία του προγράμματος
Τους πρώτους 3 μήνες του δεύτερου έτους του προγράμματος “Ad-dicted to Education!” πραγματοποιήσαμε διάφορες δραστηριότητες, περισσότερες εκ των οποίων σχετίζονται με τα μνημεία των χωρών - εταίρων σαν κομμάτι της εργασίας μας σε σχέση με την Ευρωπαϊκή Πολιτιστική Κληρονομιά. Τα πιο αντιπροσωπευτικά είναι:
https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=189c19d64618
https://www.youtube.com/watch?v=PdsE4KS64jE
https://www.youtube.com/watch?v=1cwmDAuL-uw
https://www.youtube.com/watch?v=W900EYXqBw0
https://www.youtube.com/watch?v=WgGfEdIbcOw
Εικονική κινητικότητα με μαθητές. Ιταλία και Ισπανία
Δάσκαλοι και μαθητές από όλες τις χώρες του προγράμματος συμμετείχαν σε δύο διαδικτυακές κινητικότητες, τον Μάρτιο και τον Μάιο που διοργανώθηκαν από την Ιταλία και την Ισπανία αντίστοιχα.
Στη διάρκεια αυτών των κινητικοτήτων, πραγματοποιήθηκαν δραστηριότητες σχετιζόμενες με τις παραδόσεις, τα μνημεία τη μαγειρική κλπ. Στόχος ήταν να ενεργοποιήσουμε τους μαθητές των χωρών να γνωριστούν, να επικοινωνήσουν και να δουλέψουν συλλογικά πάνω στην Ευρωπαϊκή πολιτιστική κληρονομιά και στη διαφήμιση. Οι δραστηριότητες πραγματοποιήθηκαν με τη χρήση ψηφιακών εργαλείων όπως το Zoom, το eTwinning και το Drive.
συνταγές, μνημεία…
Τα αποτελέσματα των εργαστηρίων ήταν: διαφημιστικές αφίσες σχετικά με τα βιβλία (e Book with publicity posters), επινόηση ιστοριών από ζωγραφικούς πίνακες, ένα διεθνές βιβλίο μαγειρικής , διαφημιστικά φυλλάδια για να επισκεφτούμε τις χώρες του προγράμματος, κλπ.
Αφίσες που κατασκευάστηκαν με τη συνεργασία μαθητών της Ελλάδας και της Ισπανίας(διαδικτυακά)
● Χοροί: κάθε χώρα προετοίμασε έναν χορό με αντιπροσωπευτικά τραγούδια για να ενθαρρύνει τα παιδιά των υπολοίπων χωρών να χορέψουν.
● Εργασία για την Ημέρα του Βιβλίου: κάθε χώρα δουλεύει πάνω σε ένα βιβλίο και ετοιμάζει ένα book trailer γι’ αυτό. Οι εταίροι μέσω τηλεδιάσκεψης παρακολουθούν μαζί τα βίντεο που έχουν παραχθεί.
Επίσης οι μαθητές της Ε΄και της ΣΤ΄ταξης του σχολείου μας με αφορμή την παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου δούλεψαν διαδικτυακά. Στόχος μας ήταν να ενθαρρύνουμε τους μικρούς αναγνώστες στην ανάγνωση βιβλίων και να τονίσουμε τη σημασία του βιβλίου στη ζωή μας.
Παγκόσμια ημέρα παιδικού βιβλίου
● Ανταλλαγή συνταγών: κάθε χώρα διαλέγει μια αντιπροσωπευτική συνταγή και τη μεταφορτώνει στο Twinspace. Οι μαθητές από τις άλλες χώρες πρέπει να ετοιμάσουν την προτεινόμενη συνταγή καταγράφοντας την προετοιμασία της σε βίντεο.
Η Ελλάδα παρασκευάζει την Κροατική συνταγή
Το όλο έργο αποτέλεσε μια εξαιρετική ευκαιρία για τη συμμετοχή εκπαιδευτικών, μαθητών και γονέων.
Κατά τα δύο αυτά χρόνια του προγράμματος οι μαθητές μπόρεσαν να κατανοήσουν τη σημασία της διαφήμισης ως χρήσιμο εργαλείο τόσο για την εξάλειψη στερεοτύπων και προκαταλήψεων όσο και για την προώθηση της ιστορικής, πολιτιστικής και καλλιτεχνικής κληρονομιάς της Ευρώπης.