7ο Δημοτικό Πύργου

Εργαστήρια δεξιοτήτων Α' τάξης

 

 

 

 

 

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

 

 

 

 

 

 

 

ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ

της Σχολικής Μονάδας

 

 

 1
   

 

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ21+:

http://iep.edu.gr/el/psifiako-apothetirio/skill-labs

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ ΣΧΕΔΙΟΥ ΔΡΑΣΗΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ

 1

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ-

7Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΥΡΓΟΥ

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ: 2021-2022

Σχολική μονάδα

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Αριθμός τμημάτων

12

Αριθμός μαθητών/μαθητριών σχολικής μονάδας

278

Αριθμός εκπαιδευτικών σχολικής μονάδας

30

Αριθμός εκπαιδευτικών που συμμετέχουν στα Εργαστήρια δεξιοτήτων

15

 

Ζω καλύτερα – Ευ Ζην

 

2

Φροντίζω το Περιβάλλον

 

3

Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ-Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη

4

Δημιουργώ και Καινοτομώ Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία

5

       

1. ΥΓΕΙΑ: Διατροφή - Αυτομέριμνα, Οδική Ασφάλεια

1. Οικολογία - Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά

1. Ανθρώπινα δικαιώματα

1. STEM/ Εκπαιδευτική Ρομποτική

2. Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία - Πρόληψη

2. Κλιματική αλλαγή - Φυσικές Καταστροφές, Πολιτική προστασία

2. Εθελοντισμός διαμεσολάβηση

2. Επιχειρηματικότητα- Αγωγή Σταδιοδρομίας- Γνωριμία με επαγγέλματα

3. Γνωρίζω το σώμα μου - Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση

3. Παγκόσμια και τοπική Πολιτιστική κληρονομιά

3. Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, διαφορετικότητα

 
       


 

Βασικός προσανατολισμός του ετήσιου Σχεδίου Δράσης (Πλεονεκτήματα-μειονεκτήματαα)

 

Το όραμά μας

Όραμα του σχολείου μας είναι η διδασκαλία των εργαστηρίων, ώστε οι μαθητές να ενημερωθούν για τα διάφορα θέματα που θα γίνουν στα εργαστήρια.

Στόχοι της σχολικής μονάδας σε σχέση με τις τοπικές και Ενδοσχολικές ανάγκες

Α) δεξιότητες που πρόκειται να καλλιεργηθούν:

-       Επικοινωνία, Συνεργασία, Δημιουργικότητα (Δεξιότητες Μάθησης)

-        Προσαρμοστικότητα, Υπευθυνότητα, Πρωτοβουλία, Οργανωτική ικανότητα (Δεξιότητες Ζωής)

-       Επίλυση προβλημάτων (Δεξιότητες του νου)

Β) στόχοι που καλλιεργούνται ως προς το θέμα:

  Μέσα από τα εργαστήρια του προγράμματος οι μαθητές γνωρίζουν για την υγιεινή διατροφή και συγκεκριμένα για τη στοματική κοιλότητα. Στην συνέχεια ενθαρρύνουμε τους μαθητές να διερευνήσουν και να αναλογιστούν τι πρέπει να κάνουν για να έχουν γερά και όμορφα δόντια. Στόχος μας είναι να αποκτήσουν οι μαθητές γνώση και ενημέρωση για τις τροφές που πρέπει να καταναλώνουν, ώστε να προσέχουν την υγεία τους αλλά και να φροντίζουν τα δόντια τους.

Γ)τους στόχους που επιπροσθέτως θέτουμε ή σε αναφορά με το πρόγραμμα σπουδών των γνωστικών αντικειμένων (προαιρετικά)

Ο ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ  ΑΝΑ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ

 

Περιγράφουμε αδρά τις αποφάσεις του συλλόγου διδασκόντων(ΜΟΝΟ ΤΗΝ ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΤΙΤΛΟΥΣ)

ως προς τη  Θεματική Ενότητα

2

ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ:

Υγεία: Διατροφή - Αυτομέριμνα, Οδική Ασφάλεια

ΤΙΤΛΟΣ:

«Γερά δοντάκια, χαρούμενα παιδάκια».

ως προς τη Θεματική Ενότητα

3

Φροντίζω το Περιβάλλον

ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ:

Οικολογία- Παγκόσμια και τοπική φυσική κληρονομιά

ΤΙΤΛΟΣ:

«Ανακυκλώνω από μικρός».

ως προς τη Θεματική Ενότητα

4

Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη

ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ:

Ανθρώπινα δικαιώματα

ΤΙΤΛΟΣ:

«Όλοι διαφορετικοί, όλοι ίσοι».

ως προς τη Θεματική Ενότητα

5

Δημιουργώ και Καινοτομώ- Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία

ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ:

STEM/ Εκπαιδευτική Ρομποτική

ΤΙΤΛΟΣ:

«1-2-3… ξεκινώ με bee bot».

Αναμενόμενο όφελος ως προς το σχολικό κλίμα

Να ενημερώνουν τους συμμαθητές τους για υγιεινές τροφές και πως πρέπει να φροντίζουν τα δόντια τους. Να δείχνουν στο σχολικό περιβάλλον το υγιεινό κολατσιό που φέρνουν μαζί τους, έχοντας προτεραιότητα την υγιεινή διατροφή.

Ειδικότερα οφέλη

Να γνωρίσει ο μαθητής τη στοματική κοιλότητα, να ενημερωθεί για τα δόντια του και να φροντίζει να τα βουρτσίζει αρκετά συχνά, για να αποφύγει τα μικρόβια.

Αναμενόμενο αντίκτυπο για την ανάπτυξη της σχολικής κοινότητας

Μέσω του συγκεκριμένου εργαστηρίου αναπτύσσεται ένα  «κλίμα» υγιεινής διατροφής. Τα παιδιά ενημερώνονται και γενικώς είναι σε θέση να επικοινωνήσουν για το θέμα με μαθητές απ’ όλο το σχολείο, ακόμα και να ανταλλάξουν απόψεις.

Αντίκτυπο στην τοπική κοινότητα

Σίγουρα έχει αντίκτυπο στην τοπική κοινωνία, διότι επικοινωνούν με το ευρύτερο περιβάλλον της οικογένειας και ενημερώνουν για τις δράσεις που κάνουν στο σχολείο.

Προσαρμογές για τη συμμετοχή και την ένταξη όλων των μαθητών

  Διαμόρφωση της τάξης, ώστε να μπορούν να συμμετέχουν όλοι οι μαθητές όπως π.χ. δημιουργία ομάδων με ενωμένα θρανία, οπτικό υλικό κρεμασμένο σε ορατά σημεία για διευκόλυνση και καθοδήγηση μαθητών ακόμα και παιχνίδια ρόλων, ώστε να έχουν την ευκαιρία να συμμετέχουν όλοι.

Φορείς και άλλες συνεργασίες που θα εμπλουτίσουν το σχέδιο δράσης

 Συνεργασία με εκπαιδευτικούς που κάνουν διάφορες ειδικότητες μέσα στην τάξη. Συγκεκριμένα με τη δασκάλα της θεατρικής αγωγής, των εικαστικών για ζωγραφιές και το δάσκαλο της μουσικής για τραγούδια. Επιπλέον, επίσκεψη ενός οδοντιάτρου στο σχολείο μας για ενημέρωση της στοματικής υγιεινής αλλά και για τον τρόπο καθαρισμού των δοντιών.

Τελικά προϊόντα(ενδεικτικά) των εργαστηρίων που υλοποιήθηκαν

 

Εκπαιδευτικό υλικό και εργαλεία  που χρησιμοποιήθηκαν εκτός της Πλατφόρμας των Εργαστήρια Δεξιοτήτων του ΙΕΠ.

 

 


 

 

ΑΝΑΣΤΟΧΑΣΜΟΣ - ΤΕΛΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ

1. Τελική αξιολόγηση της υλοποίησης των τεσσάρων Θεματικών Ενοτήτων

Κείμενο 100 λέξεων (με βάση την αξιολόγηση και τον αναστοχασμό)στην μορφή λίστας για κάθε Θεματική Ενότητα

Ζω καλύτερα- Ευ ζην

 

2

Φροντίζω το Περιβάλλον

 

3

Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη

4

Δημιουργώ και Καινοτομώ- Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία

5

 

1. ΥΓΕΙΑ: Διατροφή - Αυτομέριμνα, Οδική Ασφάλεια

1. Οικολογία - Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά

1. Ανθρώπινα δικαιώματα

1. STEM/ Εκπαιδευτική Ρομποτική

 

2. Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία - Πρόληψη

2. Κλιματική αλλαγή - Φυσικές Καταστροφές, Πολιτική προστασία

2. Εθελοντισμός διαμεσολάβηση

2. Επιχειρηματικότητα- Αγωγή Σταδιοδρομίας- Γνωριμία με επαγγέλματα

 

3. Γνωρίζω το σώμα μου - Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση

3. Παγκόσμια και τοπική Πολιτιστική κληρονομιά

3. Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, διαφορετικότητα

   
         

2. Οφέλη συνολικά από την υλοποίηση του Σχεδίου Δράσης

(σε συνάφεια με την αρχική ανάλυση αναγκών)

ως προς το σχολικό κλίμα γενικά

 

ως προς τη ανάπτυξη της σχολικής κοινότητας (μαθητές, εκπαιδευτικοί, γονείς)

 

ως προς την τοπική κοινότητα

 

3. Δυσκολίες – Εμπόδια κατά την υλοποίηση της  εφαρμογής του προγράμματος

Δυσκολίες και εμπόδια, σύντομη περιγραφή (ξεπεράστηκαν / ήταν ανυπέρβλητα)

 

Προτάσεις

Στη μορφή λίστας (150 λέξεις)

  •         ………………
  •         ………………
  •         ………………