Προγράμματα Εκπαίδευσης
|
|
|
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ |
|
|
|
|
|
|
|
ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ της Σχολικής Μονάδας
|
|
|
|
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ21+: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ ΣΧΕΔΙΟΥ ΔΡΑΣΗΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ
|
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ- 7Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΥΡΓΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ: 2021-2022 |
Σχολική μονάδα |
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ |
Αριθμός τμημάτων |
12 |
Αριθμός μαθητών/μαθητριών σχολικής μονάδας |
278 |
Αριθμός εκπαιδευτικών σχολικής μονάδας |
30 |
Αριθμός εκπαιδευτικών που συμμετέχουν στα Εργαστήρια δεξιοτήτων |
15 |
Ζω καλύτερα – Ευ Ζην |
Φροντίζω το Περιβάλλον |
Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ-Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη |
Δημιουργώ και Καινοτομώ –Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία |
|
|
|
|
1. ΥΓΕΙΑ: Διατροφή - Αυτομέριμνα, Οδική Ασφάλεια |
1. Οικολογία - Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά |
1. Ανθρώπινα δικαιώματα |
1. STEM/ Εκπαιδευτική Ρομποτική |
2. Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία - Πρόληψη |
2. Κλιματική αλλαγή - Φυσικές Καταστροφές, Πολιτική προστασία |
2. Εθελοντισμός διαμεσολάβηση |
2. Επιχειρηματικότητα- Αγωγή Σταδιοδρομίας- Γνωριμία με επαγγέλματα |
3. Γνωρίζω το σώμα μου - Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση |
3. Παγκόσμια και τοπική Πολιτιστική κληρονομιά |
3. Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, διαφορετικότητα |
|
Βασικός προσανατολισμός του ετήσιου Σχεδίου Δράσης (Πλεονεκτήματα-μειονεκτήματαα) |
Το όραμά μας |
Μέσα από τα εργαστήρια δεξιοτήτων ευελπιστούμε στην ενεργή συμμετοχή των παιδιών και στην ευαισθητοποίησή τους σε κοινωνικά θέματα. Επίσης στην καλλιέργεια δεξιοτήτων όπως η κριτική σκέψη και η ενσυναίσθηση. |
Στόχοι της σχολικής μονάδας σε σχέση με τις τοπικές και Ενδοσχολικές ανάγκες |
Οι δεξιότητες που πρόκειται να καλλιεργηθούν είναι: - Επικοινωνία, Συνεργασία, Δημιουργικότητα (Δεξιότητες Μάθησης) - Προσαρμοστικότητα, Υπευθυνότητα, Πρωτοβουλία, Οργανωτική ικανότητα (Δεξιότητες Ζωής) - Επίλυση προβλημάτων (Δεξιότητες του νου) Οι στόχοι της σχολικής μονάδας είναι: Η καλλιέργεια ενός σχολικού κλίματος με κύρια χαρακτηριστικά την συνεργασία, την αλληλεγγύη, και την αποδοχή της προσωπικότητας του άλλου. |
Ο ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΑΝΑ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ |
|
|
Περιγράφουμε αδρά τις αποφάσεις του συλλόγου διδασκόντων(ΜΟΝΟ ΤΗΝ ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΤΙΤΛΟΥΣ) |
ως προς τη Θεματική Ενότητα Ζω καλύτερα- Ευ ζην |
ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ: Υγεία: Διατροφή - Αυτομέριμνα, Οδική ασφάλεια ΤΙΤΛΟΣ: «Υγιεινές τροφές » που δεν πρέπει να τρώμε ποτέ! |
ως προς τη Θεματική Ενότητα Φροντίζω το Περιβάλλον |
ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ: Οικολογία-Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά ΤΙΤΛΟΣ: Ενεργοί πολίτες - “Χτίζουμε περιβαλλοντικές αξίες”. Γνωριμία με την οικολογία, τεχνογνωσία περιβάλλοντος. Βιώσιμη ανάπτυξη. Επιπτώσεις κλιματικής αλλαγής. Οικοσυστήματα ευάλωτων οργανισμών -Αειφορία |
ως προς τη Θεματική Ενότητα Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη |
ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ: Ανθρώπινα δικαιώματα ΤΙΤΛΟΣ Μάρτιν Λούθερ Κινγκ: I have a dream… ισότητα μέσα από τη διαφορετικότητα. Αλληλοσεβασμός- Διαφορετικότητα |
ως προς τη Θεματική Ενότητα Δημιουργώ και Καινοτομώ- Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία |
ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ: STEM-Εκπαιδευτική ρομποτική ΤΙΤΛΟΣ: «Ανάπτυξη δεξιοτήτων μάθησης και τεχνολογίας μέσω γνωριμίας με τον τόπο μου». |
Αναμενόμενο όφελος ως προς το σχολικό κλίμα |
Ανάπτυξη ομαδοσυνεργατικού κλίματος. |
Ειδικότερα οφέλη |
Να μάθουν καινούρια πράγματα και να γίνουν ενεργοί πολίτες. |
Αναμενόμενο αντίκτυπο για την ανάπτυξη της σχολικής κοινότητας |
Μέσα από τη συνεργασία τα παιδιά γνωρίζονται μεταξύ τους. |
Αντίκτυπο στην τοπική κοινότητα |
Συνεργασία με την τοπική κοινωνία και διάχυση των αποτελεσμάτων. |
Προσαρμογές για τη συμμετοχή και την ένταξη όλων των μαθητών |
Εκλαΐκευση των επιστημονικών γνώσεων ώστε να είναι κατανοητοί για τα παιδιά. |
Φορείς και άλλες συνεργασίες που θα εμπλουτίσουν το σχέδιο δράσης |
ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΥΜΠΛΗΡΩΘΕΙ |
Τελικά προϊόντα(ενδεικτικά) των εργαστηρίων που υλοποιήθηκαν |
|
Εκπαιδευτικό υλικό και εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν εκτός της Πλατφόρμας των Εργαστήρια Δεξιοτήτων του ΙΕΠ. |
ΑΝΑΣΤΟΧΑΣΜΟΣ - ΤΕΛΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ |
||||
1. Τελική αξιολόγηση της υλοποίησης των τεσσάρων Θεματικών Ενοτήτων Κείμενο 100 λέξεων (με βάση την αξιολόγηση και τον αναστοχασμό)στην μορφή λίστας για κάθε Θεματική Ενότητα |
||||
Ζω καλύτερα- Ευ ζην |
Φροντίζω το Περιβάλλον |
Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη |
Δημιουργώ και Καινοτομώ- Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία |
|
1. ΥΓΕΙΑ: Διατροφή - Αυτομέριμνα, Οδική Ασφάλεια |
1. Οικολογία - Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά |
1. Ανθρώπινα δικαιώματα |
1. STEM/ Εκπαιδευτική Ρομποτική |
|
2. Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία - Πρόληψη |
2. Κλιματική αλλαγή - Φυσικές Καταστροφές, Πολιτική προστασία |
2. Εθελοντισμός διαμεσολάβηση |
2. Επιχειρηματικότητα- Αγωγή Σταδιοδρομίας- Γνωριμία με επαγγέλματα |
|
3. Γνωρίζω το σώμα μου - Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση |
3. Παγκόσμια και τοπική Πολιτιστική κληρονομιά |
3. Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, διαφορετικότητα |
||
2. Οφέλη συνολικά από την υλοποίηση του Σχεδίου Δράσης (σε συνάφεια με την αρχική ανάλυση αναγκών) |
||||
ως προς το σχολικό κλίμα γενικά |
||||
ως προς τη ανάπτυξη της σχολικής κοινότητας (μαθητές, εκπαιδευτικοί, γονείς) |
||||
ως προς την τοπική κοινότητα |
||||
3. Δυσκολίες – Εμπόδια κατά την υλοποίηση της εφαρμογής του προγράμματος |
||||
Δυσκολίες και εμπόδια, σύντομη περιγραφή (ξεπεράστηκαν / ήταν ανυπέρβλητα) |
||||
Προτάσεις |
||||
Στη μορφή λίστας (150 λέξεις)
|
|
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ |
|
|
|
|
|
|
|
ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ της Σχολικής Μονάδας |
|
|
|
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ21+: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ ΣΧΕΔΙΟΥ ΔΡΑΣΗΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ
![]() |
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ- 7Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΥΡΓΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ: 2021-2022 |
Σχολική μονάδα |
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ Γ’ ΤΑΞΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ:ΚΥΡΓΟΥ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΨΑΘΑ ΠΑΣΧΑΛΙΝΑ |
Αριθμός τμημάτων |
12 |
Αριθμός μαθητών/μαθητριών σχολικής μονάδας |
278 |
Αριθμός εκπαιδευτικών σχολικής μονάδας |
30 |
Αριθμός εκπαιδευτικών που συμμετέχουν στα Εργαστήρια δεξιοτήτων |
15 |
Ζω καλύτερα – Ευ Ζην
|
Φροντίζω το Περιβάλλον
|
Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ-Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη |
Δημιουργώ και Καινοτομώ–Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία |
1. ΥΓΕΙΑ: Διατροφή - Αυτομέριμνα, Οδική Ασφάλεια |
1. Οικολογία - Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά |
1. Ανθρώπινα δικαιώματα |
1. STEM/ Εκπαιδευτική Ρομποτική |
2. Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία - Πρόληψη |
2. Κλιματική αλλαγή - Φυσικές Καταστροφές, Πολιτική προστασία |
2. Εθελοντισμός διαμεσολάβηση |
2. Επιχειρηματικότητα- Αγωγή Σταδιοδρομίας- Γνωριμία με επαγγέλματα |
3. Γνωρίζω το σώμα μου - Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση |
3. Παγκόσμια και τοπική Πολιτιστική κληρονομιά |
3. Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, διαφορετικότητα |
|
Κρατάς μυστικό; |
Φύση και άθληση στον ιερό χώρο της Αρχαίας Ολυμπίας. |
Σ ’αγαπώ όπως είσαι… |
Τι θα γίνω όταν μεγαλώσω.. |
Βασικός προσανατολισμός του ετήσιου Σχεδίου Δράσης (Πλεονεκτήματα-μειονεκτήματαα) |
Το όραμά μας |
Ο σκοπός του σχολείου μας είναι η δημιουργία πολιτών με γνώσεις, συναισθήματα, δεξιότητες, ικανότητες και φιλοδοξίες να συμβάλλουν σε ένα καλύτερο κόσμο για τους ίδιους, για όλους τους ανθρώπους και για τις επερχόμενες γενιές. Μέσα από τη δημιουργική συμμετοχή των μαθητών και την ενεργή συμμετοχή όλων των εκπαιδευτικών του σχολείου, επιδιώκουμε τον αναπροσανατολισμό του σχολείου προς μια κοινότητα μάθησης και πρακτικής που θέτει στο κέντρο του ενδιαφέροντος τον μαθητή και τις ανάγκες του. Υιοθετούμε σε αυξανόμενο βαθμό σύγχρονες παιδαγωγικές πρακτικές, τεχνικές, μεθόδους και τεχνικές, ομαδοσυνεργατικές, ενεργητικές, διερευνητικές, δημιουργικές και καινοτόμες, ώστε να ανταποκριθούμε στις διαφορετικές μαθησιακές ανάγκες, στα διαφορετικά μαθησιακά στυλ και στα διαφορετικά ενδιαφέροντα των μαθητών. |
|
Στόχοι της σχολικής μονάδας σε σχέση με τις τοπικές και Ενδοσχολικές ανάγκες |
|
|
Ο ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΑΝΑ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ |
||
|
|
|
ως προς τη Θεματική Ενότητα Ζω καλύτερα- Ευ ζην |
Κρατάς μυστικό; 1ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ «Πες μου για σένα». α) Γνωριμία με το πρόγραμμα. β) Παρουσιάζω τον εαυτό μου. 2ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ «Ποια μέρη του ανθρώπινου σώματος γνωρίζετε;» α) Ποια η λειτουργία τους. β) Διαφορά γυναικείου και αντρικού σώματος. 3ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ «Πώς φροντίζω το σώμα μου;» α) Υγιεινή σώματος. β) Υγιεινή χεριών. 4ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ «Το σώμα μου, μου ανήκει». α) Μηνύματα που στέλνει το σώμα μας. β) Συναισθήματα. 5ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ «Συναίσθημα και άγγιγμα». α) Ασφαλές, όχι ασφαλές άγγιγμα. β) Τρόποι προστασίας. 6ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ «Κανόνας εσωρούχων». α) Ποια είναι τα ιδιωτικά μέρη του σώματός μου. β) Λέω όχι. 7ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ «Κρατάς μυστικό;» α) Ποιους εμπιστεύομαι και ποιος θα με βοηθήσει. β) Πρέπει να κρατάω μυστικό; |
|
ως προς τη Θεματική Ενότητα Φροντίζω το Περιβάλλον |
Φύση και άθληση στον ιερό χώρο της Αρχαίας Ολυμπίας.
1ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ « Γνωρίζεις την Αρχαία Ολυμπία;» α) Γνωριμία με το θέμα. β) Ανίχνευση των γνώσεων που έχουν τα παιδιά. 2ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ « Τι είναι μουσείο;» α) Ορισμός λέξης : μουσείο, είδη μουσείων. β) Καλλιέργεια της κατάλληλης συμπεριφοράς κατά τη επίσκεψη σε αυτό. 3ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ «Η Αρχαία Ολυμπία». Γνωριμία του τόπου μέσα από: α)την ιστορία β) μυθολογία. 4ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ «Γνωριμία με τα εκθέματα». α) Μουσείου. β) Αρχαιολογικού χώρου. 5ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ «Αγώνες». α) Ιστορία των ολυμπιακών αγώνων. β) Ολυμπιακά αθλήματα. 6ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ « Από το χθες στο σήμερα». α) Αναβίωση ολυμπιακών αγώνων. β) Σύγχρονοι ολυμπιακοί αγώνες. 7ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ «Μαθαίνω παίζοντας». α) Τα εκθέματα ζωντανεύουν. β) Τα μουσεία παίζουν. |
|
ως προς τηΘεματική Ενότητα Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη |
Σ ’αγαπώ όπως είσαι… 1οΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ « Ποιος είμαι εγώ;» α) Ας γνωριστούμε καλύτερα. β) Τελικά μοιάζουμε ή διαφέρουμε; 2ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ «Ίδιοι και διαφορετικοί». α) Εμείς και οι άλλοι. β) Κατανόηση συναισθημάτων. 3ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ «Μια εικόνα χίλιες λέξεις». α) Η απόρριψη. β) Τρόποι υποστήριξης. 4ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ «Τα στερεότυπα». α) Μια φορά και έναν καιρό. β) Καταγραφή απόψεων. 5ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ «Κι’ αν ήσουν εσύ;» α) Η διαφορετικότητα. β) Η αποδοχή της. 6Ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ « Λέξεις που πληγώνουν». α) Από θεατής αρωγός. β) Συναισθηματική κούπα.
7ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ « Άλλαξε κάτι;» α) Στην αρχή νόμιζα τώρα νομίζω. β) Τι άλλαξε μέσα μου; |
|
ως προς τηΘεματική Ενότητα Δημιουργώ και Καινοτομώ- Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία |
Τι θα γίνω όταν μεγαλώσω.. 1ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ «Επάγγελμα». α) Γνωριμία-ενημέρωση με το πρόγραμμα. β) Τι είναι το επάγγελμα- Διαχωρισμός επαγγελμάτων. 2ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ «Γιατί εργάζονται οι άνθρωποι». α) Καταγραφή επαγγελμάτων-προσόντων για την εξάσκησή τους. β) Κριτήρια επιλογής επαγγέλματος. 3ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ «Ζωντανεύοντας χαμένα επαγγέλματα». α) Πληροφορίες χαμένων επαγγελμάτων. β) Γιατί χάθηκαν. 4ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ «Σύγχρονα επαγγέλματα». α) Ποια είναι; β) Ποιες οι συνθήκες που τα δημιούργησαν; 5ο ΕΡΓΑΣΗΡΙΟ «Ο Αρτοποιός». α) Γνωριμία με το επάγγελμα. β) Συνθήκες εξάσκησης. 6ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ «Πρώτες ύλες». α) Διαδικασία παραγωγής (σιταριού). β) Τρόποι διαχείρισής του στο παρελθόν και στο σήμερα. 7ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ «Το ψωμί». α) Τα είδη του ψωμιού. β) Το ψωμί στη ζωή μας ( καθημερινότητα & θρησκεία). |
|
Αναμενόμενο όφελος ως προς το σχολικό κλίμα |
Το όφελος έγκειται στην καλλιέργεια ενός σχολικού κλίματος με κύρια χαρακτηριστικά την συνεργασία, την αλληλεγγύη και την αποδοχή της προσωπικότητας του άλλου. |
|
Ειδικότερα οφέλη |
Τα προγράμματα που θα εφαρμοστούν θα αποτελέσουν ευκαιρία για τη συνεργασία μεταξύ όλων των εκπαιδευτικών του σχολείου μας. (δασκάλων και εκπαιδευτικών ειδικοτήτων). Τα προγράμματα θα δώσουν την ευκαιρία για συνεργασία τόσο μέσα στην ίδια την τάξη, όσο και μεταξύ των τάξεων. |
|
Αναμενόμενο αντίκτυπο για την ανάπτυξη της σχολικής κοινότητας |
Να εφαρμοστούν προγράμματα δράσης που να ενισχύουν και να ενεργοποιούν τη δημιουργικότητα, την κριτική σκέψη, την ικανότητα επίλυσης προβλημάτων και τη διαδικασία λήψης αποφάσεων και τους τρόπους εργασίας, που συμπεριλαμβάνουν την επικοινωνία και συνεργασία, την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών και τις κοινωνικές και συναισθηματικές δεξιότητες, που βοηθούν τους ανθρώπους να ζουν και να εργάζονται μαζί. |
|
Αντίκτυπο στην τοπική κοινότητα |
Σημαντική θεωρούμε και την εξωστρέφεια του σχολείου μας μέσα από τη διάχυση των δράσεών μας τόσο στην τοπική όσο και στην ευρύτερη κοινωνία. Επίσης, να υπάρχει συνεργασία με τους γονείς & κηδεμόνες και να αυξηθεί η συμμετοχή τους στις σχολικές δραστηριότητες σε εκδηλώσεις και δράσεις του σχολείου. |
|
Προσαρμογέςγια τη συμμετοχή και την ένταξη όλων των μαθητών |
Για τη συνολική συμμετοχή των μαθητών θα υπάρξει συνεργασία και συμμετοχή των εκπαιδευτικών των τμημάτων και επιπρόσθετα στα πλαίσια της διαφοροποιημένης διδασκαλίας θα εφαρμοστούν ποικίλες διδακτικές πρακτικές για την καλλιέργεια του ενδιαφέροντος μαθητών με διαφορετικά μαθησιακά προφίλ και κίνητρα. |
|
Φορείς και άλλες συνεργασίες που θα εμπλουτίσουν το σχέδιο δράσης |
Στην υλοποίηση των προγραμμάτων θα συνδράμουν οι παρακάτω εκπαιδευτικοί: Μουσικός: Μπακόπουλος Ιωάννης Θεατρικής Αγωγής: Κοντορούση Ανθή Πληροφορικής: Πλανήτερου Διονυσία Εικαστικών: Θεοφιλοπούλου Παναγιώτα Φυσικής Αγωγής: Στεφανίδης Νικόλαος Μπούκη Νίκη |
|
Τελικά προϊόντα(ενδεικτικά) των εργαστηρίων που υλοποιήθηκαν |
||
Εκπαιδευτικό υλικό και εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν εκτός της Πλατφόρμας των Εργαστήρια Δεξιοτήτων του ΙΕΠ. |
ΑΝΑΣΤΟΧΑΣΜΟΣ - ΤΕΛΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ |
||||
1. Τελική αξιολόγηση της υλοποίησης των τεσσάρων Θεματικών Ενοτήτων Κείμενο 100 λέξεων (με βάση την αξιολόγηση και τον αναστοχασμό)στην μορφή λίστας για κάθε Θεματική Ενότητα |
||||
Ζω καλύτερα- Ευ ζην
|
Φροντίζω το Περιβάλλον
|
Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη |
Δημιουργώ και Καινοτομώ- Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία |
|
1. ΥΓΕΙΑ: Διατροφή - Αυτομέριμνα, Οδική Ασφάλεια |
1. Οικολογία - Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά |
1. Ανθρώπινα δικαιώματα |
1. STEM/ Εκπαιδευτική Ρομποτική |
|
2. Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία - Πρόληψη |
2. Κλιματική αλλαγή - Φυσικές Καταστροφές, Πολιτική προστασία |
2. Εθελοντισμός διαμεσολάβηση |
2. Επιχειρηματικότητα- Αγωγή Σταδιοδρομίας- Γνωριμία με επαγγέλματα |
|
3. Γνωρίζω το σώμα μου - Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση |
3. Παγκόσμια και τοπική Πολιτιστική κληρονομιά |
3. Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, διαφορετικότητα |
||
2. Οφέλη συνολικά από την υλοποίηση του Σχεδίου Δράσης (σε συνάφεια με την αρχική ανάλυση αναγκών) |
||||
ως προς το σχολικό κλίμα γενικά |
||||
ως προς τη ανάπτυξη της σχολικής κοινότητας (μαθητές, εκπαιδευτικοί, γονείς) |
||||
ως προς την τοπική κοινότητα |
||||
3. Δυσκολίες – Εμπόδια κατά την υλοποίηση της εφαρμογής του προγράμματος |
||||
Δυσκολίες και εμπόδια, σύντομη περιγραφή (ξεπεράστηκαν / ήταν ανυπέρβλητα) |
||||
Προτάσεις |
||||
Στη μορφή λίστας (150 λέξεις)
|
|
|
|
|
|
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ |
|
|
|
|
|
|
|
ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ της Σχολικής Μονάδας
|
|
|
|
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ21+: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ ΣΧΕΔΙΟΥ ΔΡΑΣΗΣ ΤΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ
|
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ- 7Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΥΡΓΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ: 2021-2022 |
Σχολική μονάδα |
ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ |
Αριθμός τμημάτων |
12 |
Αριθμός μαθητών/μαθητριών σχολικής μονάδας |
278 |
Αριθμός εκπαιδευτικών σχολικής μονάδας |
30 |
Αριθμός εκπαιδευτικών που συμμετέχουν στα Εργαστήρια δεξιοτήτων |
15 |
Ζω καλύτερα – Ευ Ζην |
Φροντίζω το Περιβάλλον |
Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ-Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη |
Δημιουργώ και Καινοτομώ–Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία |
|
|
|
|
1. ΥΓΕΙΑ: Διατροφή - Αυτομέριμνα, Οδική Ασφάλεια |
1. Οικολογία - Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά |
1. Ανθρώπινα δικαιώματα |
1. STEM/ Εκπαιδευτική Ρομποτική |
2. Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία - Πρόληψη |
2. Κλιματική αλλαγή - Φυσικές Καταστροφές, Πολιτική προστασία |
2. Εθελοντισμός διαμεσολάβηση |
2. Επιχειρηματικότητα- Αγωγή Σταδιοδρομίας- Γνωριμία με επαγγέλματα |
3. Γνωρίζω το σώμα μου - Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση |
3. Παγκόσμια και τοπική Πολιτιστική κληρονομιά |
3. Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, διαφορετικότητα |
|
Βασικός προσανατολισμός του ετήσιου Σχεδίου Δράσης (Πλεονεκτήματα-μειονεκτήματαα) |
Τοόραμάμας |
Η δημιουργία ενός σχολείου χωρίς αποκλεισμούς, που θα ενθαρρύνει την αποδοχή της διαφορετικότητας και θα καλλιεργεί στους μαθητές δεξιότητες όπως η κριτική σκέψη και η ενσυναίσθηση. |
Στόχοι της σχολικής μονάδας σε σχέση με τις τοπικές και Ενδοσχολικές ανάγκες |
Οι δεξιότητεςπουπρόκειταινακαλλιεργηθούν είναι: - Επικοινωνία, Συνεργασία, Δημιουργικότητα (Δεξιότητες Μάθησης) - Προσαρμοστικότητα, Υπευθυνότητα, Πρωτοβουλία, Οργανωτική ικανότητα (Δεξιότητες Ζωής) - Επίλυση προβλημάτων (Δεξιότητες του νου) Οι στόχοι της σχολικής μονάδας είναι: Η καλλιέργεια ενός σχολικού κλίματος με κύρια χαρακτηριστικά την συνεργασία, την αλληλεγγύη, και την αποδοχή της προσωπικότητας του άλλου. |
Ο ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΩΝ ΑΝΑ ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ |
|
|
Περιγράφουμεαδρά τις αποφάσειςτουσυλλόγουδιδασκόντων(ΜΟΝΟ ΤΗΝ ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΤΙΤΛΟΥΣ) |
ως προς τη Θεματική Ενότητα Ζω καλύτερα- Ευ ζην |
ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ: Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία - Πρόληψη ΤΙΤΛΟΣ: «Το σχολείο μια αγκαλιά για όλα τα παιδιά». |
ως προς τη Θεματική Ενότητα Φροντίζω το Περιβάλλον |
ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ: Φυσικές καταστροφές - Πολιτική προστασία ΤΙΤΛΟΣ: «Ζώα προς εξαφάνιση εκπέμπουν sos». |
ως προς τηΘεματική Ενότητα Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη |
ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ: Εθελοντισμός-Διαμεσολάβηση ΤΙΤΛΟΣ «Και τα παιδιά έχουν δικαιώματα…» |
ως προς τηΘεματική Ενότητα Δημιουργώ και Καινοτομώ- Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία |
ΥΠΟΕΝΟΤΗΤΑ: Επιχειρηματικότητα –Αγωγή Σταδιοδρομίας – Γνωριμία με επαγγέλματα ΤΙΤΛΟΣ: «Τι να γίνω άραγε όταν μεγαλώσω;». |
Αναμενόμενο όφελος ως προς το σχολικό κλίμα |
Ευχάριστο σχολικό κλίμα τόσο για τους εκπαιδευτικούς, όσο και για τα παιδιά καθώς υπάρχει ενασχόληση με ενδιαφέροντα και επίκαιρα ζητήματα μέσα σε συνεργατικά πλαίσια και με ποικίλα μέσα. |
Ειδικότερα οφέλη |
Να νιώσουν τα παιδιά ότι το σχολείο είναι πράγματι μια αγκαλιά για τους μαθητές. Όπως η οικογένεια αγκαλιάζει και προστατεύει τα παιδιά της, το ίδιο κάνει και το σχολείο. Έτσι οι μαθητές μέσα από ένα ασφαλές και οικείο περιβάλλον θα αναπτύξουν την προσωπικότητά τους, θα νιώσουν αυτοπεποίθηση και κατ΄ επέκταση θα βελτιώσουν τις μαθησιακές τους επιδόσεις. |
Αναμενόμενο αντίκτυπο για την ανάπτυξη της σχολικής κοινότητας |
Με τη συμμετοχή των μαθητών/τριων όλων των τάξεων στα προγράμματα δεξιοτήτων, θα δοθεί η ευκαιρία για παρουσίαση των εργασιών σε όλη τη σχολική κοινότητα. Έτσι, θα υπάρξει ενημέρωση των παιδιών για ποικίλα θέματα από τους συμμαθητές του. |
Αντίκτυπο στην τοπική κοινότητα |
Η συμμετοχή των γονέων και η πρόσκληση διαφόρων επαγγελματιών στο σχολείο, θα δημιουργήσει πρόσφορο έδαφος για ανατροφοδότηση και αμφίδρομη μάθηση. |
Προσαρμογέςγια τη συμμετοχή και την ένταξη όλων των μαθητών |
Διαμόρφωση της τάξης, ώστε να μπορούν να συμμετέχουν όλοι οι μαθητές όπως π.χ. δημιουργία ομάδων στα πλαίσια των μέτρων πρόληψης, οπτικό υλικό κρεμασμένο σε ορατά σημεία για διευκόλυνση και καθοδήγηση μαθητών ακόμα και παιχνίδια ρόλων, ώστε να έχουν την ευκαιρία να συμμετέχουν όλοι. |
Φορείςκαι άλλες συνεργασίεςπουθαεμπλουτίσουν το σχέδιο δράσης |
ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΣΥΜΠΛΗΡΩΘΕΙ Συνεργασία με εκπαιδευτικούς που κάνουν διάφορες ειδικότητες μέσα στην τάξη. Συγκεκριμένα με τη δασκάλα της θεατρικής αγωγής, των εικαστικών και το δάσκαλο της μουσικής για τραγούδια. Επιπλέον, προγραμματισμός επισκέψεων προς και από το σχολείο στα πλαίσια του προγράμματος «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» . |
Τελικάπροϊόντα(ενδεικτικά) των εργαστηρίων πουυλοποιήθηκαν |
|
Εκπαιδευτικό υλικό και εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν εκτός της Πλατφόρμας των Εργαστήρια Δεξιοτήτων του ΙΕΠ. |
ΑΝΑΣΤΟΧΑΣΜΟΣ - ΤΕΛΙΚΗ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΤΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ |
||||
1. Τελική αξιολόγηση της υλοποίησης των τεσσάρων Θεματικών Ενοτήτων Κείμενο 100 λέξεων (με βάση την αξιολόγηση και τον αναστοχασμό)στην μορφή λίστας για κάθε Θεματική Ενότητα |
||||
Ζω καλύτερα- Ευ ζην |
Φροντίζω το Περιβάλλον |
Ενδιαφέρομαι και Ενεργώ- Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη |
Δημιουργώ και Καινοτομώ- Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία |
|
1. ΥΓΕΙΑ: Διατροφή - Αυτομέριμνα, Οδική Ασφάλεια |
1. Οικολογία - Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά |
1. Ανθρώπινα δικαιώματα |
1. STEM/ Εκπαιδευτική Ρομποτική |
|
2. Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία - Πρόληψη |
2. Κλιματική αλλαγή - Φυσικές Καταστροφές, Πολιτική προστασία |
2. Εθελοντισμός διαμεσολάβηση |
2. Επιχειρηματικότητα- Αγωγή Σταδιοδρομίας- Γνωριμία με επαγγέλματα |
|
3. Γνωρίζω το σώμα μου - Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση |
3. Παγκόσμια και τοπική Πολιτιστική κληρονομιά |
3. Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, διαφορετικότητα |
||
2. Οφέλη συνολικά από την υλοποίηση του Σχεδίου Δράσης (σε συνάφεια με την αρχική ανάλυση αναγκών) |
||||
ως προς το σχολικό κλίμα γενικά |
||||
ως προς τη ανάπτυξη της σχολικής κοινότητας (μαθητές, εκπαιδευτικοί, γονείς) |
||||
ως προς την τοπική κοινότητα |
||||
3. Δυσκολίες – Εμπόδια κατά την υλοποίηση της εφαρμογής του προγράμματος |
||||
Δυσκολίες και εμπόδια, σύντομη περιγραφή (ξεπεράστηκαν / ήταν ανυπέρβλητα) |
||||
Προτάσεις |
||||
Στη μορφή λίστας (150 λέξεις)
|