Υπεύθυνοι προγράμματος: οι Κ.Φ.Α του σχολείου, Μπούκη Νικολέττα, Στεφανίδης Νικόλαος
Σχ.Έτος: 2012-2013
Σκοποί του προγράμματος:
1)Οι μαθητές να αποκτήσουν τις απαραίτητες γνώσεις για την ανάπτυξη των στοιχείων εκείνων που προάγουν την φυσική κατάσταση που σχετίζεται με την υγεία.
2)Να αποκτήσουν θετικές εμπειρίες από τις φυσικές δραστηριότητες οι οποίες είναι απαραίτητες για τη συνέχιση της άσκησης, όχι μόνο στη παιδική ηλικία, αλλά και στην εφηβεία και την ενηλικίωση.
3)Να αναπτύξουν τις απαραίτητες γνώσεις για τις διατροφικές συνήθειες που οδηγούν σ? ένα υψηλό επίπεδο διαβίωσης το οποίο είναι απαραίτητο για τη μείωση των αρνητικών επιδράσεων του σύγχρονου τρόπου ζωής.
Στόχοι του προγράμματος:
1)Η γνώση της δομής και λειτουργίας του ανθρώπινου σώματος και η επίδραση της άσκησης σ? αυτό.
2)Γνώση και απόκτηση στοιχείων φυσικής κατάστασης και δραστηριοτήτων που προάγουν την υγεία.
3)Αναγνώριση της θετικής επίδρασης της άσκησης στην υγεία με την καθημερινή ενασχόληση εντός και εκτός σχολείου.
4)Η ανάπτυξη της αυτοεκτίμησης και αυτοεικόνας του μαθητή.
5)Η αναγνώριση των λανθασμένων διατροφικών συνηθειών και η αντικατάστασή τους με νέες.
6)Η ανάπτυξη της υπευθυνότητας του μαθητή στις διατροφικές του επιλογές.
7)Η υιοθέτηση σωστών επιλογών σε θέματα άθλησης και διατροφής, όχι μόνο στην παιδική ηλικία, αλλά και ως έφηβοι και ενήλικες.
Εκπαιδευτική προσέγγιση: Project
Δράσεις:
? Οι μαθητές χωρίζονται σε ομάδες και αναλαμβάνουν εργασίες.
- Απλές καθημερινές αερόβιες δραστηριότητες (Ε1)
- Τα οφέλη της αερόβιας στο μυοσκελετικό σύστημα (Ε1)
- Άθληση και σωστός τρόπος ζωής (Ε1)
- Η Πυραμίδα της Μεσογειακής Διατροφής (Ε1)
- Η Πυραμίδα της Άθλησης (Ε2)
- Τα οφέλη της Μεσογειακής Διατροφής (Ε2)
- Διατροφή και σωστός τρόπος ζωής (Ε2)
- Αερόβια άσκηση (Ε2)
- Οι συνέπειες της καθιστικής ζωής (ΣΤ1)
- Τι πρέπει να περιλαμβάνει η καθημερινή διατροφή ενός παιδιού (ΣΤ1)
- Τι είναι οι υδατάνθρακες, ποια η αξία τους και σε ποιες τροφές υπάρχουν (ΣΤ1)
- Τι πρέπει να ξέρουμε για την αερόβια άσκηση (ΣΤ2)
- Τα οφέλη της άσκησης στο καρδιαγγειακό ? Οι πρωτεΐνες και η διατροφική αξία τους (ΣΤ2)
- Τα λίπη και η διατροφική αξία τους (ΣΤ2)
- Ποια αθλήματα επιτυγχάνουν αερόβια άσκηση (ΣΤ2)
- Αποτελέσματα έρευνας σε τρία σχολεία Πύργου (ΣΤ2) (7ο Δημοτικό, Σύνολο μαθητών τριών σχολείων, Συγκριτικό σχολείων)
(Έρευνα βασισμένη στα ερωτηματολόγια του βιβλίου Φ. Αγωγής της Ε? κ ΣΤ΄ τάξης)
? Επίσκεψη διατροφολόγου στο σχολείο και ενημέρωση των μαθητών για θέματα διατροφής
? Ομιλία των ΚΦΑ του σχολείου με θέμα «Τα οφέλη της φυσικής άσκησης στον οργανισμό»
? Συλλογή πληροφοριών για τις εργασίες στο μάθημα της πληροφορικής
? Κατασκευές σχετικές με την άσκηση και τη διατροφή στο μάθημα των καλλιτεχνικών
? Επίσκεψη στο δάσος της Φολόης σε συνεργασία με τον Ορειβατικό Όμιλο Πύργου, με σκοπό την επαφή με τη φύση και πεζοπορία σε μονοπάτι της περιοχής
Διαθεματικότητα: Θέματα σχετικά με το Project συζητήθηκαν στα μαθήματα της Γλώσσας, Φυσικής, Αγγλικών, Πληροφορικής, Μουσικής, Καλλιτεχνικών, Θεατρικών.
Συνεργάτες: Οι δάσκαλοι των τάξεων Τυλιγάδα Βασιλική, Πολυχρονίδη Στυλιανή, Τσουρούλα Μαρία, Μπότσα Βασιλική. Ο υποδιευθυντής του σχολείου Λαμπρόπουλος Σπύρος, και οι καθηγητές πληροφορικής Παπαριστείδη Μαρία, Καλλιτεχνικών Καλφάκη Ελένη και θεατρικής αγωγής Λιναρδάκη Ανδριάνα, Αγγλικών Τσουρούλα Χριστίνα και Σμυρνή Κανέλλα, μουσικής Γκιτζίρης Γιώργος
Εξωτερικοί συνεργάτες: Ο διατροφολόγος κ Αλεξόπουλος Παναγιώτης, ο Ορειβατικός όμιλος Πύργου.
Αξιολόγηση:
-Οι μαθητές παρουσίασαν τις εργασίες τους σε ανοιχτή εκδήλωση στο σχολείο μας, τόσο στους συμμαθητές τους όσο και στους γονείς τους.
-Οι μαθητές απαντούν στις ερωτήσεις:
«Πιστεύεις πως η συμμετοχή σου στο Project Άθληση και Διατροφή σε βοήθησε να αλλάξεις διατροφικές και αθλητικές συνήθειες»;
«Η συμμετοχή σου στο project σε βοήθησε να μάθεις πράγματα για τη σωστή διατροφή και το σωστό τρόπο ζωής»;
Υπεύθυνοι προγράμματος: Πολυζώη Ευτυχία, Μποσκίνη Αναστασία
Συνεργάτες: Στεφανοπούλου Παναγιώτα, Στεφανίδης Νικόλαος, Γεωργίου Χάιδω, Λιναρδάκη Ανδρεάνα, Γκιντζίρης Γεώργιος
Τάξη Α?
Σχ.Έτος: 2012-2013
Α. ΕΠΙΛΟΓΗ ΘΕΜΑΤΟΣ
Αφορμή για την επιλογή του συγκεκριμένου θέματος δόθηκε όταν οι μαθητές αναρωτήθηκαν για την παρουσία σχολικού τροχονόμου. Επίσης έχουν γίνει μάρτυρες τροχαίων. Παρότι η ηλικία τους δεν τους επιτρέπει να κυκλοφορούν μόνοι τους, εν τούτοις κρίνεται σημαντικό να τα εισάγουμε από νωρίς στους κανόνες οδικής ασφάλειας, αν θέλουμε και ως ενήλικες να υιοθετήσουν σωστά πρότυπα οδικής συμπεριφοράς.
Β. ΓΕΝΙΚΟΣ ΣΚΟΠΟΣ
Να γνωρίσουν βασικούς κανόνες του κ.ο.κ κυρίως αυτούς που αναφέρονται στη συμπεριφορά των παιδιών ως πεζοί, επιβάτες, ποδηλάτες.
Γ. ΣΤΟΧΟΙ
α) Να καλλιεργήσουν την παρατηρητικότητά τους και να συνειδητοποιήσουν προβλήματα της κυκλοφορίας, ώστε να μάθουν να ξεχωρίζουν θετικές παρεμβάσεις και τις αρνητικές και να αναπτύξουν ικανότητες εξαγωγής συμπερασμάτων, αξιολόγηση των συνεπειών και λήψη αποφάσεων όταν λειτουργούν ως πεζοί, ως ποδηλάτες, ως επιβάτες.
β) Να γνωρίσουν τα σήματα του κ.ο.κ. και βασικούς κανόνες ασφαλούς κυκλοφοριακής αγωγής.
γ) Να κατανοήσουν το βασικό λεξιλόγιο που σχετίζεται με την ασφάλεια πεζών.
δ) Να αναπτύξουν ικανότητες συνεργασίας.
ε) Να εκφραστούν μέσα από το θεατρικό παιχνίδι και από άλλες καλλιτεχνικές δραστηριότητες.
στ) Να ασκηθούν στον προφορικό και γραπτό λόγο, όσο και στην ανάγνωση κειμένων.
ζ) Να υιοθετήσουν σωστή οδική συμπεριφορά.
η) Να ευαισθητοποιηθούν και οι οικογένειές τους σ?αυτό το θέμα.
Δ. ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ
Η διάρκεια του προγράμματος θα είναι τρίμηνη (Ιανουάριος ? Φεβρουάριος - Μάρτιος).
Ε. ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
Μέθοδος project - Διαθεματική προσέγγιση
Γλώσσα: (Σχετικά κείμενα, άρθρα, ποιήματα, παροιμίες, ανέκδοτα, γλωσσικές ασκήσεις, συνεντεύξεις)
Μαθηματικά: (Σχετικά προβλήματα, μετρήσεις, συμμετρία, πράξεις κ.λ.π.)
Μελέτη περιβάλλοντος: Σχετικά κείμενα
Αισθητική Αγωγή: (Ζωγραφιές, παζλ, θεατρικό παιχνίδι, τραγούδι)
Φυσική Αγωγή: (κίνηση, ρυθμός, συγχρονισμός, δημιουργικότητα)
ΣΤ. ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ - ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΕΙΣ
Επίσκεψη στο πάρκο κυκλοφοριακής Αγωγής.
Συνέντευξη από τη σχολική τροχονόμο.
Η. ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ
1. Το αυτοκίνητο του κυρ-κλόουν του Γ. Μαρίνου
2. Η Σακαράκα της Ρένας Καρθαίου
3. Κυκλοφοριακή αγωγή για παιδιά κ. Ραυτογιάννη
4. Πέντε Γρηγόρηδες Έξη Σταμάτηδες Ιωάννα Σαραβάνου
5. Κυκλοφοριακή διαπαιδαγώγηση Ιωάννη Σουμώνη
Επιλογή Θέματος: Η γιορτή του Πολυτεχνείου, σαν εκδήλωση, ανατίθεται στο σχολείο μας πάντα στη Δ? τάξη. Με την ευκαιρία αυτή ασχοληθήκαμε με το θέμα αυτό.
Σκοπός: Η γνωριμία των παιδιών με μια ιστορική περίοδο της πρόσφατης ιστορίας μας.
Στόχοι: Οι μαθητές:
?Να ενημερωθούν για το πολίτευμα της δημοκρατίας.
?Να ενημερωθούν ιστορικά-πολιτικά-κοινωνικά για την περίοδο αυτή.
?Να γνωρίσουν τις βαθμίδες εκπαίδευσης της πατρίδας μας.
?Να γνωρίσουν τις μορφές αντίδρασης των πολιτών στο συγκεκριμένο καθεστώς.
Σχεδιασμός και οργάνωση: Τα παιδιά ανά τμήμα συνέλεξαν πληροφορίες με τη βοήθεια των γονέων και της τεχνολογίας. Συγκέντρωσαν έντυπο υλικό (φωτοτυπίες) και ηλεκτρονικό (CD-ROM). Παρουσίασαν και τα δύο τμήματα το υλικό μεταξύ τους, συζήτησαν μεταξύ και λύθηκαν οι οποιεσδήποτε απορίες τους από τους εκπαιδευτικούς. Αποφάσισαν στη θεατρική τους εκδήλωση να παρουσιάσουν με γραφικό τρόπο τα γεγονότα του Πολυτεχνείου. Βρέθηκαν τα κείμενα δόθηκαν οι αντίστοιχοι ρόλοι και έγινε η παρουσίαση την ημέρα της γιορτής.
Μέθοδος προσέγγισης: ομαδοσυνεργατική
Διαθεματική εξακτίνωση του θέματος:
Δραστηριότητες: Συλλογή φωτογραφικού υλικού, αντιστοιχίσεις, ενδυμασία των θεατρικών ρόλων και σκηνικών.
Συνεργάτες: Οι δασκάλες των τμημάτων: Καραϊλάνη-Μπουγά Αιμιλία, Βασιλοπούλου Ευσταθία και ο μουσικός μας Γκιντζίρης Γεώργιος.