Θέμα «Βιβλία-Βιβλιοθήκες»
Υπεύθυνοι προγράμματος: Μπότσα Βασιλική, Τσουρούλα Μαρία
Επιλογή θέματος - Στόχοι:
Στα πλαίσια του προγράμματος της Ευέλικτης Ζώνης και σε συνδυασμό με τη Φιλαναγνωσία αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με το συγκεκριμένο θέμα.
Θα προσεγγίσουμε το θέμα ως προς τον εκπαιδευτικό-συναισθηματικό και αισθητικό τομέα των παιδιών.
Ειδικότερα οι στόχοι μας είναι:
Να έρθουν τα παιδιά σε επαφή με διάφορα είδη βιβλίων.
Να αγαπήσουν το βιβλίο ως μέσο γνώσης και διασκέδασης.
Να γνωρίσουν περιοδικά εγκυκλοπαίδειες ή εφημερίδες και να αντλήσουν υλικό και πληροφορίες.
Να προμηθευτούν βιβλία από την κεντρική βιβλιοθήκη της πόλης.
Να καλλιεργηθεί η αισθητική και συναισθηματική νοημοσύνη των παιδιών.
Να μάθουν να εργάζονται ομαδικά και να είναι υπεύθυνα για τη φροντίδα των βιβλίων.
Να εκφράζουν ελεύθερα και με επιχειρήματα. τις απόψεις τους για ένα βιβλίο.
Να συνδέουν τις παρατηρήσεις τους από τα κείμενα με τις καθημερινές εμπειρίες τους.
Μεθοδολογία Υλοποίησης
Θα ακολουθήσουμε τη διδακτική μέθοδο PROJECT και τα παιδιά θα εργαστούν ατομικά και ομαδικά. Αρχικά θα δημιουργηθεί στην τάξη δανειστική βιβλιοθήκη και κάθε παιδί θα φέρει κάποια δικά του βιβλία. Αφού οριστεί υπεύθυνος τα παιδιά θα μπορούν να δανείζονται βιβλία να τα διαβάζουν και να τα επιστρέφουν σε συγκεκριμένο χρόνο. Παράλληλα θα γίνεται διαθεματική προσέγγιση του θέματος και διασύνδεσή του με άλλα μαθήματα.
ΓΛΩΣΣΑ
Συζήτηση σχετικά με τα διαφορετικά είδη βιβλίων και ανάγνωση αποσπασμάτων.
Παρουσίαση σε μορφή περίληψης του αγαπημένου τους βιβλίου.
Πληροφορίες ή βιογραφικά σημειώματα αγαπημένων τους συγγραφέων.
Σκυταλοδρομία ανάγνωσης και δημιουργία γλωσσικών ασκήσεων (αινίγματα, κρυπτόλεξα, σύνθετες λέξεις ).
Εντοπισμός ομοιοτήτων ? διαφορών με παλαιότερα βιβλία.
Γνωριμία βιβλιογραφίας Ελλήνων και ξένων συγγραφέων.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ
Δημιουργία στατιστικού πίνακα ή ραβδογράμματος με τις προτιμήσεις των παιδιών σε βιβλία.
Προβλήματα με πράξεις, κλάσματα, ποσοστά, αναφερόμενα στο βιβλίο.
ΓΕΩΓΡΑΦΙΑ
Συζήτηση σχετικά με τη δημιουργία του βιβλίου, το δασικό πλούτο και την ανακύκλωση.
ΙΣΤΟΡΙΑ
Πώς ήταν τα παλαιότερα βιβλία (τρόπος γραφής, τονισμός, εικονογράφηση) και πως εξελίχθηκαν.
Ο κύκλος του βιβλίου από τη συγγραφή μέχρι την ανάγνωση.
ΤΕΧΝΙΚΑ
Δημιουργία ζωγραφιάς με τη σκηνή που έκανε εντύπωση στα παιδιά.
Κολλάζ με τίτλους βιβλίων και τα ονόματα των συγγραφέων.
ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Παιχνίδι παντομίμας. Θεατρικό παιχνίδι σχετικό με απόσπασμα από το βιβλίο.
Τ.Π.Ε Γνωριμία των παιδιών με ψηφιακή μορφή βιβλίων. Παίρνουν μέρος στην ιστοσελίδα του Ε.ΚΕ.ΒΙ. που απευθύνεται στους μικρούς αναγνώστες και έχουν τη δυνατότητα να διαβάσουν βιβλία σε ηλεκτρονική μορφή και να ακούσουν ιστορίες ή να παίξουν εκπαιδευτικά παιχνίδια (www.mikrosanagnostis.gr)
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ & ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΑΓΩΓΗ
Συζήτηση σχετικά με το δικαίωμα που έχει κάθε παιδί στη μόρφωση.
Διεξαγωγή προγράμματος-Επισκέψεις
Επίσκεψη στη Δημόσια Βιβλιοθήκη Πύργου όπου θα γίνει ξενάγηση των παιδιών στους χώρους και συζήτηση με αρμόδιο υπάλληλο.
Επίσκεψη στο βιβλιοπωλείο της γειτονιάς μας.
Ξενάγηση στις εγκαταστάσεις και το τυπογραφείο της τοπικής εφημερίδας «ΠΑΤΡΙΣ ΠΥΡΓΟΥ».
Αφιέρωμα στην Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου.
Καταγραφή εμπειριών των μαθητών από επίσκεψή τους σε έκθεση βιβλίου.
Διοργάνωση έκθεσης βιβλίου από μαθητές της Ε τάξης για όλους τους μαθητές του σχολείου.
Χρήσιμοι σύνδεσμοι:
Αξιολόγηση:
Η ενασχόληση με το πρόγραμμα ?Βιβλία-Βιβλιοθήκες?, διαπιστώσαμε ότι άφησε στους μαθητές θετικές εντυπώσεις. Μέσα από τις δραστηριότητες που υλοποιήθηκαν εντός του σχολείου, αλλά και τις εκπαιδευτικές επισκέψεις οι στόχοι που τέθηκαν αρχικά θεωρούμε ότι επιτεύχθηκαν σε μεγάλο βαθμό. Τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με διάφορα είδη βιβλίων, έντυπα και ηλεκτρονικά, δίαβασαν με ευχαρίστηση ελληνική και ξένη λογοτεχνία και κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι το βιβλίο είναι μέσο γνώσης αλλά και ψυχαγωγίας. Έγινε σαφής στους μαθητές ο τρόπος δημιουργίας ενός βιβλίου, από τη στιγμή της σύλληψής του ως ιδέα από το συγγραφέα, την εκτύπωσή του και την προώθησή του στα βιβλιοπωλεία, τις βιβλιοθήκες και τα σχολεία. Η ομαδική εργασία ανέπτυξε τη συνεργατικότητα και τη συναισθηματική εκτόνωση των μαθητών και μας εξέπληξαν ευχάριστα οι ερωτήσεις και τα σχόλιά τους κατά την εργασία τους. Καθοριστική ήταν για τους μαθητές η επίσκεψή τους στη Δημόσια Βιβλιοθήκη γιατί εντυπωσιάστηκαν από την πλούσια και ενημερωμένη συλλογή των βιβλίων. Επιβεβαιώνει το ενδιαφέρον τους η άμεση έκδοση κάρτας μέλους.
Παρόλα αυτά θα συμπλήρωνε τις γνώσεις των μαθητών μια επίσκεψη σε έκθεση βιβλίου και η γνωριμία με έναν γνωστό στα παιδιά συγγραφέα. Ελπίζουμε στο μέλλον να δοθούν πολλές τέτοιες ευκαιρίες!
SUBTITLES: a) The twelve labours of Heracles and the journeys he had to make in order to accomplish them
b) Daedalus and Icarus
c) Traditional costumes of Greece
GRADE: 5TH AND 6TH
AIM OF THE PROJECT: The specific aim of our project is to encourage studies of myths as well as to be a stimulus for our e-twinning partnership with the school of CEIP MARQUES DEL ARCO in Segovia ? Spain.
THE OBJECTIVE OF THE PROJECT: The purpose of this project is to:
? improve the students? listening, speaking and writing skills of the English myths and legends and as a result to enhance it more.
? help them to use technology (internet, visuals, realia etc.)
? encourage them act out whatever they have learnt in accordance with the subject and so to be more motivated
?make the participants recognize the moral meanings of the myths
?help them once more to learn the different kinds of male and female traditional costumes and understand their symbolism.
The project involves, except for the English Language, other subjects as Greek History, Music, Art, Geography, Theatre, Mathematics, Science and Informatics.
The accomplishment of the project includes visits to museums and archaeological sites, too.
ΜΕ ΤΗ ΜΕΘΟΔΟ PROJECT (ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ).
Σχέδιο εργασίας «Τρώω υγιεινά»
Υπεύθυνοι προγράμματος : Πολυζώη Ευτυχία και Μποσκίνη Αναστασία.
Τάξη Β1-Β2
Σχ. Έτος : 2013-2014
Γιατί αναλάβαμε αυτό το πρόγραμμα:
Παρατηρήσαμε στο διάλειμμα ότι τα παιδιά επέλεγαν για κολατσιό ανθυγιεινές τροφές. Θεωρήσαμε ότι έπρεπε να τους δώσουμε μια σωστή κατεύθυνση πάνω στη σωστή διατροφή, ώστε να επιλέγουν υγιεινότερο κολατσιό.
Ποιος είναι ο γενικός σκοπός
Κατανόηση της σημασίας της σωστής διατροφής για τον οργανισμό του ανθρώπου, και ιδιαίτερα της μεσογειακής διατροφής.
Στόχοι
-Απόκτηση σωστών διατροφικών συνηθειών.
-Καλλιέργεια πνεύματος συνεργασίας και υπευθυνότητας των μαθητών.
-Εμπλοκή μαθητών σε βιωματικές δραστηριότητες.
Διασύνδεση με τα μαθήματα
Γλώσσα (σχετικά κείμενα, γλωσσικές ασκήσεις, παροιμίες, αινίγματα, ερωτηματολόγιο)
Μαθηματικά( Λύση σχετικών προβλημάτων)
Μελέτη περιβάλλοντος(Αντίστοιχα κεφάλαια)
Αισθητική Αγωγή (Ζωγραφιές, θεατρικό παιχνίδι, τραγούδι)
Επισκέψεις
Σε κοντινό ελαιοτριβείο, συσκευαστήριο πορτοκαλιών, φούρνο και παραδοσιακό νερόμυλο στους Μύλους Κυπαρισσίας. Επίσης, το σχολείο μας επισκέφθηκε η Διατροφολόγος κ. Μαρία Χριστακοπούλου.
Αξιολόγηση
Η αξιολόγηση γίνεται σε όλες τις φάσεις υλοποίησης του προγράμματος καθώς και στα διαλείμματα ενημέρωσης και ανατροφοδότησης.
Συνεργάτες
Παναγιωτοπούλου Βασιλική, Βρόντος Γεώργιος, Γκιντζίρης Γεώργιος, Γκιούρα Σουλτάνα.
Εφαρμογή προγράμματος
Με το θέμα θα ασχοληθούμε τους μήνες Φεβρουάριο, Μάρτιο και Απρίλιο κατά τη διάρκεια της ευέλικτης ζώνης και της αισθητικής αγωγής.